Lumiere Cosmetics blush/bronzer/enhancer – färgtips!

Om man vet vilken nyans som passar bäst på foundation så får man automatiskt tips på bronzer/blush/enhancer som passar ens hudton.

Detta tycker jag är lite kul, även om man såklart själv kan tycka att andra nyanser är finare eller passar bra de också.

Min ton är Fair Neutral men så fort jag får lite sol på mig så är jag nog en Light Neutral.

De tips jag får då på Blush är:

Fair Neutral: Nude Bronzer, Cinnamon, Sweet Cherub, Mauvelous, Hibiscus, Sugarberry, Violaceous
Fair Light: Cinnamon, Magnolia, Sugarberry, Hibiscus, Violaceous, Ambrosia, Au Naturale, Fresh Roses, Cherry Blossom, Neutral Pink, Mauvelous

Här är bild på några av dem från Lumieres hemsida.


Jag tycker faktiskt att alla dessa ser riktigt fina ut och de skulle säkert passa fint ihop med min hudton.

Och på enhancers:

Fair Neutral & Light Neutral : Bare Skin, Island Sands, Soft Radiance, Baby Face, Moonlight, Bare Beauty, Innocence, Winter Silk

Jag lade även till min favorit Nectar för jag tycker den passar in bland de andra.

Man får även rekommendationer på Finishing powder och concealer. De har faktiskt olika typer av finishing powder beroende på hudtyp och även tre olika färger.

Kommentera

