Våren är här: Solskydd!

Dags att förbereda sig för ljusare tider med mer sol. I år vill jag ha ett ordentligt solskydd för mitt ansikte så jag inte får mer pigmentfläckar/melasma.

Min vanliga dagkräm från Exuviance innehåller SPF 15 och mitt mineralsmink innehåller ju även det visst solskydd. Däremot är det kanske inte alltid man sminkar sig jätte mycket på sommaren och sen behöver jag ett högre skydd.

Jag har funderat på många olika varianter, märken osv. Och eftersom jag har tendens till fet hud så vill jag inte ha en för kladdig och tung solskyddskräm i ansiktet. Jag vill varken bli blank eller mer fet eller få finnar av solkrämen.

Den jag har valt att prova är denna:

La Roche Posay Anthelios XL SPF50+ Extreme Fluid


Denna ska ge ett mycket bra skydd och även vara lämplig om man har fetare hudtyper, den är parfymfri, fri från parabener, vattenresistent, täpper inte till porer och ger ingen vit hinna på huden. Den har verkligen allt jag söker hos ett solskydd.

Jag skulle även vilja testa den med SPF30 och den är kanske mer lämplig för mig till vardags. Jag är inte alltid i solen jätte mycket, men på sommaren finns det ju dagar då man faktiskt är ute mycket och då man inte kan undvika solen hela tiden.

Detta märke säljs på vissa apotek i Sverige, kostar ca 220 kr för 50 ml.

Kommentera

