Nyfiken på: Garden of Wisdom

Läste hos Fröken Rosa om Garden of Wisdom och jag blev såklart nyfiken!

Jag använder ju mina Exuviance produkter och jag är nöjd till mycket stor del med dem. Det jag saknar är ett serum. Sen tror jag att jag behöver nånting mer djuprengörande. Inte för att jag får mer finnar nu, faktiskt har jag nästan inga finnar alls. Däremot är mina porer mycket större mot tidigare när jag använde mig av Cliniques 3-steg serie för fet/bland hy. Min hy känns ju inte alls lika torr och stram nu heller och det märks att Exuviance är mer återfuktande på min hud och det gillar jag. Speciellt på vintern är ju detta viktigt. Jag vet inte hur Exuviance kommer kännas nu när det blir varmare ute, om den kommer kännas för fet på min bland/feta hud.

Jag har ju en del bekymmer med min hud som jag vill åtgärda eller göra bättre.

Dels är det mina pigmentfläckar/melasma/bruna fläckar. Dessa skulle jag mer än gärna bleka och få bort så mycket om det går. Mina Exuviance produkter har hjälpt till med detta till viss del men ändå inte tillräckligt. Exuviance har specifika produkter mot detta (ex. Brightening gel) som jag inte har testat. Den har dock inte fått superbra omdöme så därför tänkte jag att jag skulle hitta nånting annat just i detta syfte.

Då hittade jag ett serum på Garden of Wisdom. Verkar spännande och intressant!🙂

GoW Light n’ Bright Serum (amped version).

Det påstår sig vara ett starkt serum som angriper just melasma, mörka fläckar, röda märken, acne ärr och liknande problem i huden. Det ska göra att man får en jämnare hudton. Detta låter ju underbart för mig! Just denna variant är extra stark. Det finns även andra liknande serum.

Det kostar $16.65 för .25 oz.

Det finns även serum med andra effekter och flera av dem låter väldigt intressanta!

Jag är ju en aning missnöjd med hur jag ser ut under ögonen (fina linjer) som gör att jag ser äldre ut än jag faktiskt är. Därför är jag på jakt efter en kräm eller serum eller nånting som gör att jag kan se lite yngre ut (eller snarare som min rätta ålder).

Det jag vill ha är att krämen återfuktar, stamar upp, bekämpar linjer/rynkor (både de som redan finns och gör att inte nya uppkommer lika snabbt) och kan den dessutom hjälpa mot mörka ringar så är det ett extra plus.

Därför blev jag nyfiken på denna:

GoW Cellular Eye Complex

Celery distillate cools eyes and inflammation, while DMAE works to tighten skin, addresses sagging skin, and royal jelly brings crepe-like skin back to life. This serum also addresses dark circles.

Issues: Crepey-ness, Sagging skin, Puffiness, Dark Cirkles

Effect: Tightens, Moisturizes, Brightens

Denna kostar $10.70 för 0.25 oz.

Att sen använda detta serum ihop med en annan av deras ögonkrämer tror jag kan vara ultimalt.

Denna blev jag nyfiken på:

GoW Eye Majik Cream with CoQ10

Fights wrinkles and lifts skin with the aid of Matrixyl 3000. As messenger molecules, matrikines™ are capable of regulating cell activities. They interact with specific receptors to activate certain genes involved in the process of extracellular matrix renewal and cell proliferation.
Pomegranate seed oil serves as a powerful antioxidant, and nourishes skin with its nutrient rich properties. This cream also features COQ-10.

CoQ-10 [Ubiquinone] is an antiaging antioxidant that fights free radical scavengers. This helps to fight the stress levels your skin battles every day, such as pollution, smoking, chemically laden skin care products, etc.  CoQ-10 feeds the energy cells in the skin to encourage the growth of healthy cells and strengthens the integrity of the skin’s surface.

Det finns även en variant utan CoQ-10 och sen ytterligare en variant med Cosmocil CQ. Dessa är något billigare och kostar $8.15 för 3 gram.

Ja en sak är säker och det är att det finns massor med olika produkter och det kan nog löna sig att ta sig lite tid att klicka runt, läsa och fundera på vad exakt det är man behöver. Det går att söka utifrån hudtyp också om man vill det.

Kommentera

