Lumiere Cosmetics prover/samples

Beställde hem lite prover från Lumiere Cosmetics. Det var främst deras Face & Body Enhancers som jag var nyfiken på. De har en hel del fina nyanser och även bra bilder på sina produkter tycker jag.

Jag tog även prover på två st olika foundation nyanser när jag ändå var i farten och skulle beställa. Tycker alltid det är roligt att prova nytt!

De har både olika formula och en hel del olika nyanser på sin foundation så det känns som det borde kunna finnas en bra match för de flesta. Bara man har någorlunda koll på sin underton. Jag beställde Fair Beige och Fair Neutral. Som vanligt var det den neutrala som jag tror passar bäst på mig. En del beige nyanser blir liksom lite för ”grå” på mig. Jag har ju lite mer gult i min ton som gör att neutrala toner oftast passar bättre.


Jag tog formulan ”Veena Velvet” som passar normal till fet hy, ger medium till hög täckning och matt finish. Det finns även andra typer som passar torr hy eller som ger mindre täckning. Där tror jag man får prova sig fram med vad man föredrar.

Första intrycket av denna är att den är väldigt pigmenterad. Jag behövde inte alls ta mycket ur den lilla prov-påsen för att det skulle täcka fint på min arm. Kanske att den kan kännas lite för torr/pudrig i ansiktet. Det åter står att se.

När man vet vilken nyans som passar så får man även förslag på blush, bronzer etc. Det gillar jag!


Här är prover på lite annat som jag beställde. Det är en liten blandning av bronzers, blush och radiances. Av dessa blev Nectar min favorit. Den beskrivs som ”spicy peach with a soft glow”. Även Bare skin är en fin ton när man bara vill ha lite färg. Den beskrivs som ”Soft & subtle, glowing light peach”.


Jag gillar att de är pigmenterade och har precis lagom med ”skimmer” utan att bli allt för jätte glittriga för min smak. Natural Radiance är den som har mest skimmer och den skulle nog passa bättre när man är lite solbränd. Och man får nog vara lite försiktig med den just för att den är så skimrande.

Deras sample-påsar innehåller rikligt med produkt så att man kan bedöma produkten. De kostar $1/styck. Sen har de två storlekar på sina vanliga burkar. XXL-burk som innehåller 12g kostar $18, och en lite mindre 20 ml burk kostar $12. Det är samma pris på foundation som på radiances/bronzer/blush. Det verkar även som man får 10% rabatt om man köper två st likadana fullstora produkter. Frakten för mina 10 prover blev $6.

Jag gillar dessa mycket! Är väldigt sugen att köpa en större burk med ex. Nectar. Däremot kommer mitt sample räcka ett tag så jag väntar nog och funderar på om det är värt att kanske beställa lite fler prover av olika formula på foundation.🙂

Kommentera

