It Cosmetics Bye Bye under eye concealer

Jag hörde talas om It Cosmetics concealer ”Bye Bye under eye” och blev såklart jätte nyfiken! Jag är ständigt på jakt efter den perfekta så då gäller det att prova nya!🙂

Den sägs då vara väldigt täckande och innehåller vårdande och bra ingredienser (ex. Vitamin K som ska hjälpa att ta bort mörka ringar under ögonen). Den finns i fyra olika nyanser och enligt dem själva så passar nyansen Neutral Medium på 70% av alla hudtoner. Det var också den jag beställde.

Den kostar $24.

Bye Bye Under Eye offers a waterproof, yet moisturizing formula that will stay put no matter what.? The truly innovative formula contains high concentrations of Vitamins K, A, C, E and Collagen – clinically proven to reduce under eye puffiness and discoloration while strengthening the delicate skin of the under eye area.

Först när jag bara ville kolla konsistensen på den så blev jag lite förvånad för den kändes väldigt ”klistrig” och tjock i konsistensen. Jag förstod inte hur den då skulle gå att ha under ögonen utan att det skulle kännas jätte konstigt. Blev nästan lite besviken för jag hade hoppats på att den skulle vara mer krämig.

Men jag provade den i morse och jag måste säga att jag är jätte nöjd! Man behöver ytterst jätte lite och för mig funkar det alltid bäst om jag är ordentligt återfuktad under ögonen innan jag applicerar min concealer. Denna blev faktiskt krämigare när den kom på plats och den gick in bra i huden utan att se eller kännas konstig. Den täckte även mina mörka ringar mycket bra.

Jag ska ta en före- och efterbild nån gång så ni får se hur bra den täcker. Färgen visade sig också vara väldigt bra för mig. Tidigare valde jag ofta lite för ljusa concealers och det blir ju inte alls bra under ögonen. En lite mörkare blir mer naturlig och den täcker även det blå/mörka bättre.

I morgon ska jag nog prova att ha Smashbox Photo Op under eye under den, för att se hur den kombinationen funkar.

Den påminner lite lite om Lancome Effacernes Longue Tenue. Den är också lite sådär ”klistrig” på huden. Det är nog det som gör att den inte sätter sig i fina linjer lika mycket som andra concealers kanske gör. Det gör den också extra hållbar. Jag mattar alltid ner concealer med lite lite löst puder. För jag tycker inte att någon concealer håller sig ifrån linjerna helt och hållet. Jag tycker även att mitt andra ögonsmink blir mer hållbart om inte concealern under ögonen är ”kladdig”.

De har förresten även ett Bye bye pores puder som jag blir väldigt nyfiken på!!!🙂

HÄR FINNS ETT UPPDATERAT INLÄGG OM DENNA CONCEALER (INKL. FÖRE- OCH EFTERBILD)

Här finns även en video:

Jag beställde min via Ebay förresten. Denna säljs inte i Sverige (än?).

Kommentera

