Mineral Veil jämfört med andra finishing puder

För ett tag sen tog min vanliga Mineral Veil från Bare minerals slut så jag använde en del andra finishing puder som jag hade låg här hemma. Det jag främst märkte skillnad på då var att mina porer såg större ut och att även mina fina linjer blev mer synliga. Alltså stämmer det kanske lite grann det där att porer och linjer faktiskt blir mindre framträdande med Mineral Veil?

Jag använder ju min Mineral Veil även som primer under min mineralfoundation. Jag tror det är där den ger mest effekt på just detta. Fast vill man släta ut ytterligare är det säkert bättre med en annan typ av primer som lägger sig mer som en hinna på huden.

Hittills har jag inte hittat ett finishing puder som jag gillar mer än Mineral veil så jag fortsätter använda den år ut och år in!

Jag tycker den ger en fin yta, inte för pudrig och torr. Den känns lätt på huden. Det behövs inte heller jätte mycket produkt för att göra skillnad.

Kommentera

