Testat: Smashbox Photo Op Under Eye Brightener

Nu har jag fått hem min Smashbox Photo Op Under Eye Brightener och första intrycket är att jag gillar den jätte mycket!

Den har både en väldigt bra färg och den är återfuktande och skön på huden under ögonen. Den innehåller många vårdande ingredienser också, som vitamin C, rödvinsextrakt, peptider och marint collagen, för att hjälpa till att minimera fina linjer och små rynkor. Låter ju helt perfekt!

Innehållet i den lilla tuben är 7.1 ml och priset är 245 kr.

Man ska alltså använda denna först, under sin vanliga concealer. Man kan också använda den som en highlighter.


Jag gillar förpackningen på den här. Den är både liten och smidig och har en bra pensel applikator.

Jag kan tänka mig att denna passar utmärkt när man använder just mineralfoundation och där man inte använder någon vanlig flytande foundation under sina ögon. Utan att man dels vill ha en uppljusande men även fuktgivande effekt under ögonen innan sin vanliga concealer. Denna ska inte vara speciellt täckande men jag tycker ändå att den dämpar det värsta blå/mörka under ögonen. Och tillsammans med concealer blir det faktiskt alldeles utmärkt!

Den funkar säkert inte alls ihop med alla sorters concealers så man får prova sig fram där. Har man inte speciellt mycket fina linjer eller rynkor under ögonen så har kanske inte denna produkt samma underbara effekt. Min vanliga ögonkräm är ju återfuktande i sig men den går snabbare in i huden och sen känns jag genast lite mer matt/torr igen under ögonen. Denna ligger däremot kvar på ett annat sätt och det går inte riktigt att beskriva det, men det ger en återfuktad och skön känsla i flera timmar. Tillsammans med en concealer som inte är matt (jag använde min TimeBalm som är mer krämig) så blir det perfekt för mig.

Har man riktigt mörka ringar under sina ögon så är det kanske inte alltid tillräckligt med en vanlig ljusreflekterande concealer. Använder man då denna ihop med en mer täckande concealer så får man som sagt ett utmärkt resultat. Om det är det man behöver.

För mig funkar denna mest som en primer kan man säga under concealern.

Kommentera

