Mehron Celebre Pro HD Make-up

Jag har på senaste tiden blivit mer och mer intresserad av fulltäckande foundations. Jag har ju en del del problem med min hy (fläckar, gamla märken från acne/ärr) och vem vill inte ha perfekt hy🙂

Tidigare var det nästan omöjligt att hitta sån make-up som inte var jätte tung eller som gjorde att jag fick mer finnar. Eftersom jag har bland hy som har tendens att vara ganska fet i perioder så kan jag inte använda produkter som är för feta/tunga eller som täpper till porerna. Vem vill det förresten.

Jag fick då höra talas om denna foundation och blev såklart nyfiken.

Så här står det om produkten:

Celebré PRO-HD Makeup Foundation is an oil-free and fragrance-free cream makeup that delivers satin-smooth, buildable coverage that is non-greasy and great for all skin types. Our experienced chemists formulated Celebré PRO-HD to be buildable to suit the amount of coverage needed.  It contains powerful antioxidants such as vitamin E, pomegranate and aloe vera that help soothe the skin.

Först och främst är den oljefri vilket är jätte bra. Den verkar även innehålla en del bra saker som kan vara bra för hyn (Vitamin E, aloe vera) och det gillar jag. Detta är kanske ingen foundation man använder till vardags varje dag, men jag kanske har fel? Jag har ju ingen aning eftersom jag inte provat ännu.

Priset är väldigt överkomligt och den kostar $9.95 (just nu ca 65 kr!!). Den innehåller 25 gram.

Tyvärr har även denna en liknande burk som CoverBlend och det är ju en nackdel för mig, men jag tänkte ändå jag skulle vilja prova den här just för att den ska ha så bra täckning. Och att priset är så pass billigt.

Den finns i 20 st olika nyanser så det ska finnas någon för alla. Om detta riktigt stämmer vet jag ju inte. Jag har beställt de tre ljusaste nyanserna LT1,  LT2 och LT3. Jag hoppas någon av dessa ska passa mig eller att blanda dem tillsammans. Det är svårt att utifrån bilderna riktigt bedöma vilka nyanser som är kalla el. varma. Jag hoppas de är neutrala nog att passa mig.

Här är de olika nyanserna:

Här är även en bild som jag hittade hos Krasey Beauty.


Bara genom att titta på dessa så tror jag att en mix av dessa kan bli bra, så kanske är LT2 perfekt för mig?

Det verkar som om många är nöjda med denna så därför blir jag extra nyfiken! Jag återkommer med en recension när jag fått hem dem och testat!

HÄR finns min recension!!

Ett svar till “Mehron Celebre Pro HD Make-up

  1. Ping:Recension: Mehron Celebré Pro HD Make up « lulillan

Kommentera

