Concealer!

Jag har ju fortfarande inte hittat den perfekta. Även om jag har ett par som jag tycker är bra.

Lancome Effacernes Longue Tenue concealer
Denna använde jag jätte länge och den var verkligen jätte bra. Sen när vintern kom så fick jag för mig att den blev aningens för mörk för mig. Jag har nyansen 02 Beige Sable. Den kostar ca 320 kr. En sån här tub räcker i evigheter! Den innehåller 15 ml.

Time Balm Concealer
Den är bra, den ger väldigt bra täckning och den ser naturlig ut på huden. Den känns inte alls torr eller pudrig. Perfekt finish. Däremot är min nyans något lite lite för mörk för mig just nu. Jag har nyansen Light men det finns även en som heter Lighter than light. Den kostar ca 179 kr. Det är en liten burk som innehåller 7,5 gram. Den innehåller väldigt mycket bra grejer som ska vara bra för huden, den ska dessutom ha anti-wrinkle effekt.

Kanebo Sensai concealer brush
Den här har jag använt nästan hela vintern och den är jätte bra. Den ger kanske inte super täckning men jag tycker den funkar. Den är ljus nog för mig just nu utan att man får vita ringar runt ögonen. Jag har nyansen Light. Pris 415 kr på Kicks. Detta är anledningen till att jag inte har köpt en ny fast den börjar bli lite torr nu. Lite väl dyrt för en concealer tycker jag.

Jag skulle verkligen vilja prova Eve Pearl’s concealer. Däremot är den svår att få tag på. Visst kan man beställa den från hennes hemsida men frakten är löjligt dyr. Concealern kostar $42 (ca 275 kr) och detta tycker jag är OK. Kanske slår jag ändå till nån gång🙂 Den fanns tidigare på Ebay men det verkar inte som den gör det längre. Synd!

Bobbi Brown är ju också en sån concealer som jag skulle vilja prova på nån gång. Finns en ny Creamy concealer kit som verkar lite spännande. Kostar $32 (ca 210 kr). Som vanligt är det ju lite svårt med nyanserna när man inte ser produkten framför sig och kan testa.

Benefit har ju sin Erase paste som jag också blivit nyfiken på ibland🙂 Kostar $26 (ca 170 kr).

Här är lite kul läsning om just concealers för att dölja mörka ringar under ögonen (ett test). Om man är ute efter lite mer ”vanliga” märken som finns i vanliga affärer och som inte är jätte dyra. Jag har inte provat direkt nån concealer från Maybelline eller liknande märken. Jag har inte heller provat nånting från ELF.

Med åldern får man lite andra krav på sin makeup och främst för mig är det då att min concealer ska vara krämig. Det här med mineral concealers funkar inte jätte bra på mig när det är puder för det blir för torrt. Helst skulle jag vilja ha en concealer som även stramar upp och slätar ut. Men man kan nog inte få allt….😉

2 svar till “Concealer!

  1. carina 11 mars 2011 kl. 7:41 e m

    Hej!

    Har du just nu någon favorit? Själv testar jag olika mest hela tiden, 40+ som jag är🙂 Tycker att MAC’s studio finish concealer är ganska bra om man värmer den något mellan fingrarna och därefter ‘duttar’ på den-ytterst lite./Carina

    • lulillan 11 mars 2011 kl. 7:46 e m

      Mina favoriter är Lancome Effacernes…. och It Cosmetics Bye bye Undereye. Dagar då jag inte vill sminka mig så mycket men ändå ta bort mina mörka ringar snabbt så använder jag Time Balm. Den är krämig.
      Men man får otroligt mycket svårare att hitta bra concealers när man blir lite äldre. Det som tidigare funkat blir inte alls lika bra längre. Tycker många concealers är för torra och framhäver fina linjer och rynkor alldeles för mycket.

Kommentera

