Testat: MAC Pro Longwear Concealer

Jag har testat ytterligare en ny concealer. Jag blev nyfiken på just denna efter att ha läst om en bra kombination, läs mer här. Nu har jag inte testat denna kombination ännu utan detta inlägg är endast om MAC concealern.

Jag är ingen van MAC-användare så jag är inte jätte hemma på deras nyanser. Men efter lite undersökning via nätet så kom jag fram till att NC15 nog var en bra match för mig.

En lätt flytande concealer som ger medelkraftig till full täckning med en skön, naturlig, matt finish. Färgfast formula som varar i upp till 15 timmar. Hjälper till att dölja och korrigera ringar under ögonen och missfärgningar. Förpackad i en genomskinlig glasflaska med mattsvart pump.


Jag tycker faktiskt inte att denna heller ger nån WOW-effekt. Däremot var den lite svår att applicera eftersom den torkar snabbt och blir ganska torr på huden. Jag föredrar mer krämiga concealers som inte framhäver mina rynkor/fina linjer.

Jag vet att olika concealers inte funkar ihop med olika ögonkrämer så jag ska självklart ge denna fler försök och även då i kombination med Smashbox. Jag använde Clinique All about eyes under denna just för att den brukar funka bra ihop med de flesta concealers. Andra ögonkrämer som är mer anti-age brukar kunna göra att en del concealers lägger sig ovanpå och det ser konstigt ut.

Jag gillar förpackningen (liten pumpflaska) även om det kanske kommer lite väl mycket även fast man trycker försiktigt på pumpen.

Det kan ju också vara så att en annan nyans skulle funka bättre på mina mörka ringar. Kanske NW15 som är mer rosatonad?

Pris verkar ligga på 170 kr (9 ml).

Jag köpte min på Ebay för £12 (ca 128 kr).

Nej jag tror jakten på den perfekta concealern fortsätter🙂

Kommentera

