Testat: Coverblend Concealer

Jag har även testat Coverblend Concealer. Den finns i fyra olika nyanser och jag valde den ljusaste (Light).

Så här står det om produkten:

Conceal and correct skin flaws such as dark eye circles, blemishes and age spots with CoverBlend Multi-Function Concealer SPF 15. Blended with antioxidant-rich Polyhydroxy Acid Gluconolactone to enhance and improve skin tone and help diminish the appearance of fine line and wrinkles, this medical makeup combines anti-aging and concealing benefits in one targeted treatment. With a variety of skin flattering shades to choose from, and an SPF 15 to help protect against sunburn, CoverBlend Multi-Function Concealer provides superior coverage for all types of skin imperfections. Ophthalmologist tested.


Jag tycker inte den ger nån WOW-effekt direkt. Jag har andra concealers som täcker mer. Däremot har den en skön formula och den är ganska lätt att applicera på huden. Den smälter in ganska bra och den blir inte för torr/pudrig på huden. Den känns krämig.

Kanske är den inte optimal under ögonen utan bättre på andra ställen i ansiktet där man vill dölja finnar, utslag eller liknande. Jag vill nämligen inte behöva applicera ett jätte tjockt lager concealer under mina ögon för att mina mörka ringar ska försvinna. Det ser bara konstigt ut och framhäver mina fina linjer/rynkor.

Den kostar $22 och jag tycker att en tub är bra.

Jag provade min Timebalm direkt efteråt och den är mycket mer täckande.

************************************************’

UPDATE:

Jag har faktiskt ändå använt denna en hel del. Framför allt för att den känns skön på huden under ögonen. Den känns krämig och torkar inte ut. Kanske täcker den inte så bra som jag skulle önska för att jag har fel nyans. Dagar då man inte har extremt mörka ringar så funkar den ändå helt OK tycker jag. Bilden gör den inte riktigt rättvisa.

Jag gillar denna bättre än ex. MAC Pro Longwear Concealer eftersom den blir så torr (matt finish). Men det är ju för att jag har så mycket fina linjer och puffighet under mina ögon. För mig funkar det bättre med en concealer som är mer krämig.

3 svar till “Testat: Coverblend Concealer

  1. malin 3 januari 2014 kl. 8:40 e m

    Vart köpte du denna?🙂

  2. malin 3 januari 2014 kl. 8:40 e m

    Vart köpte du denna?🙂 Vill också testa deras makeup

Kommentera

