Testat: Coverblend Concealing Treatment Makeup

När jag började med Exuviance hudvårdsprodukter så såg jag att de även hade en del make up produkter. Såklart blev jag nyfiken!

Det som jag provat heter Concealing Treatment Makeup och ska vara extra täckande.

Så här står det om denna:

  • Medical makeup that creates a flawless complexion with all-day coverage
  • Antioxidant-rich Polyhydroxy Acid Gluconolactone softens fine lines and wrinkles
  • SPF 20 protects against sunburn

Den är verkligen krämig och ganska tjock i konsistensen. Detta är ju inget konstigt eftersom den är så täckande. Jag tyckte ändå den var ganska enkel att applicera på huden. Den nyans som jag har heter Bisque och ska vara deras ljusaste nyans enligt Neostrata (for fair to very light skin tones with neutral undertones). Däremot tror jag att ivory är snäppet ljusare men då går den mer åt kalla/rosa toner och det är ju inte heller optimalt för mig.


Här är en före- och efterbild.

Denna är lite för mörk för mig just nu så därför kommer jag inte kunna använda den så mycket. Jag hoppas den kan funka när jag fått lite mer färg i sommar. Fast då är ju frågan om jag vill ha en så täckande make up?

Även fast denna är så pass täckande så tycker jag ändå inte den känns jätte tung på huden. Den ger en lite matt finish men ändå inte för torr och pudrig. Den täcker ju alla mina pigmentfläckar alldeles utmärkt och jag gillar ju verkligen det.

Den kostar $30 för en burk.

Nånting negativt?

Jag gillar inte alls förpackningen. Jag tycker det blir kladdigt och svårt att använda. Det känns ohygieniskt med en burk. Jag föredrar foundation på flaska och allra helst med pump.

Jag saknar en riktigt ljus nyans som passar min bleka hud. Det ser kanske inte jätte konstigt ut på bilden men min hals är mycket ljusare så det blir en skarp kant och jag vill ogärna behöva sminka mig på hela halsen.

3 svar till “Testat: Coverblend Concealing Treatment Makeup

  1. Ping:Mehron Celebre Pro HD Make-up « lulillan

  2. medical assistant job description 2 januari 2013 kl. 2:56 e m

    Very good post! We will be linking to this great article on our website.
    Keep up the great writing.

  3. malin 3 januari 2014 kl. 8:38 e m

    Vart köpte du denna?🙂

Kommentera

