Recension: LA Minerals

Jag beställde nyligen hem ett gäng med prover från LA minerals som jag blev nyfiken på. Jag är alltid nyfiken på nya mineralfoundations. Eller egentligen allt mineralsmink men just foundations är extra kul tycker jag🙂

De har ett bra erbjudande där man kan beställa 10 st samples och få 5 av dem gratis! Perfekt eller hur!

Jag beställde lite olika produkter och här kommer lite bilder på dem jag testat.

Här valde jag att bara visa med formulan Valley Girl. Nyanserna ska vara desamma oavsett vilken formula man väljer.

Bilderna blev inte jätte bra pga starkt solljus men det syns ändå tydligt att det är ganska stor skillnad på de olika nyanserna.

De som passade bäst på min hy var faktiskt både Fairest Neutral och Fairest Warm. Jag tyckte nog att de neutrala nyanserna var ganska så rosatonade för att vara neutrala. Men Fairest neutral är en bra match för mig så här den här tiden på året när man är som blekast. Det såg jag nästan redan i burken. Man börjar lära sig vad som passar.

Jag provade även ett par nyanser i den andra formulan Hollywood mest för att se skillnaden. Kanske att Hollywood pudret är lite mer finmalt och blir lite mer ”lent” på huden. Vet inte hur jag bättre ska kunna beskriva det. Valley Girl ger mer täckning å andra sidan. Jag gillar ändå finishen på Hollywood. Den är definitivt inte lika skimrande som Bare minerals. Annars tycker jag att LA minerals påminner lite grann om Lily Lolo men jag tycker ändå att LA minerals ger mer täckning vilket jag gillar jätte mycket.

Jag kommer definitivt att köpa en full-size av denna foundation och då lutar det åt att jag köper Fairest Neutral i Valley Girl formulan. Dessa burkar är 8 g och kostar $24.95 (just nu ca 165 kr). Det är ett bra pris tycker jag!


Här har jag försökt att visa skillnaden mellan Valley Girl och Hollywood. Valley Girl ger mer täckning som sagt men jag tror säkert även man kan bygga på lite extra täckning även med Hollywood.

Nu har jag inte provat dessa foundations under någon längre tid så jag kan tyvärr inte uttala mig om dess hållbarhet på huden och hur den känns efter några timmar.

Jag tog även ett sample på deras concealer ”Bisque”, Veil-Fair Warm/Neutral och Oil control mattifying powder. Dessa har jag dock inte testat ännu.

Sen tog jag två samples på bronzer. Det är också en typ av produkt som jag tycker är kul. Så lite nyansskillnad kan göra enorm skillnad. Så jag är ständigt på jakt efter en ny favorit!


Lit up
Lit Up is a very popular and versatile mineral bronzer shade for fair to tan skin tones. A pinkish peach shade that imparts a warm, been in the sun look for a healthy glow. Very similar to Nars ”Orgasm” shade of blush (but made with natural ingredients and about half the price)

Jag gillar den, som en ”vanlig” bronzer. Som passar mig bäst när jag är lite mer solbränd. Den har en del guldigt glitter i sig.

Hot Minute
Hot Minute – maybe you’ll have one with this on? A rosy, shimmering mineral bronzer blush for fair skin shades, desiring a bit of color on the cheeks. Perfect for those with fair, cool skin tones, trying to avoid warm looking bronzers.

Jag gillar denna just för att den är så ljus och ganska neutral. Jag tycker den passar väldigt bra ihop med min hudton och speciellt om man är ganska blek. Den ger lite färg men ändå inte för mycket. Bra till vardags när man vill se naturlig och fräsch ut!

Full-size är 4.25 g och kostar $14.95 (just nu ca 100 kr).

Jag skulle kunna tänka mig köpa båda dessa i full-size.

Kan ju nämna lite om frakten också eftersom detta är ett företag i USA. Handlar man för $100 så är frakten gratis (internationellt) vilket jag tycker är superbra! Handlar man för mindre så kostar First Class $7.99 (ca 52 kr) som tar 10-24 arbetsdagar eller Priority mail $17.99-27.99 (ca 118-183 kr), då tar det bara 6-10 arbetsdagar. Man kan också få sitt paket försäkrat för ytterligare $2 om man vill det.

Kommentera

