Bra ögonkräm?

Jag är ständigt på jakt efter en bra ögonkräm som både kan ge synliga resultat ganska omgående och helst också på sikt. Egentligen är det ju viktigare att den på sikt funkar och kan göra huden mer ungdomlig, jämn och fin.

Min problem under ögonen är både puffighet, mörka ringar, fina linjer och små rynkor. Jag tycker själv att min hud under ögonen ser äldre ut än vad den borde göra till min ålder.

Jag använde länge Clinique All about eyes och den är skön under ögonen och den är lätt att använda smink ovanpå. Men det känns inte som den har rätt anti-age resultat som jag är ute efter. Jag har nu under en månad använt mig av Exuviance Hydrating Eye Complex och den känns också skön på huden. Den går faktiskt riktigt bra att använda concealer på men man ska helst sminka sig direkt så inte krämen hinner torka in för mycket.

En del anti-age krämer blir väldigt ”klistriga” på huden och då är det jätte svårt med concealer ovanpå. Det vill jag alltså inte ha. Jag kan eventuellt kompromissa och använda olika ögonkrämer på dag och natt. Det är ett alternativ.

Jag tänkte här lista några som jag kan tänka mig att kanske prova på. Som jag är nyfiken på och som jag sett recensioner eller läst gott om.

1. Borba Orbital Eye Rejuvenator
This exclusive BORBA eye cream is formulated with Soy and silk fiber helps soothe the delicate eye area, locking in vital moisture for improved softness, smoothness, and more youthful looking skin. Palmitoyl Oligopeptide works with skin’s own natural collagen to help diminish signs of aging, softening visible lines and wrinkles. Skin brighteners help diminish the look of dark circles. This luxurious, multi-benefit eye treatment is designed to minimize the look of fine lines and crow’s feet while re-energizing a younger appearance.

Pris $38

Kliniska resultat visar att 53% märkte skillnad på fina linjer och rynkor efter 14 dagar. Den har fått mycket goda omdömen så jag blir nyfiken!

2. Dr Brandt Flaws No More r3p Eye
R3p eye från dr. brandt är formulerad med två kraftfulla, åldersbekämpande peptider och en trio av vitaminer: A, C och E.
Den minskar synbart mörka ringar under ögonen samtidigt som den återfuktar, dämpar inflammationer och motverkar rynkbildning. Den rika krämiga konsistensen känns underbar mot huden och gör krämen lätt att applicera.

Pris ca 880 kr / $80

Denna är kanske lite på gränsen till för dyr för mig, men kanske kan jag nån gång få chans att ändå prova. Vem vet!

3. Estee Lauder Re-Nutriv Revitalizing comfort Eye cream
Re‑Nutriv Revitalizing Comfort Eye Creme brings rich emollients and advanced optics to instantly smooth, brighten and restore radiance. Helps boost skin’s natural collagen production for a younger look. Inspired by ancient Chinese herbal traditions, Revitalizing Comfort Eye Creme helps resist visible signs of aging with Reishi Mushroom, Wolfberry and Ginseng extracts plus other vitalizing ingredients.

Pris $65

Jag tycker många av Estee Lauders hudvårdsprodukter verkar intressanta och skulle gärna prova hela serien nån gång. Även denna har fått mycket bra betyg.

4. Clinique Anti-Gravity Firming Eye Lift Cream
Densely hydrating cream lifts, firms around the eyes. Helps erase the look of lines. Builds cushion into time-thinned skin. Brightens eye area.

Pris $34.50 / 349 kr på DonnaBeauty

Jag har varit mycket nöjd med Clinique tidigare. Det som är en fördel är att den är lätt att få tag på och priserna brukar vara helt OK. Ska absolut testa denna någon gång.

5. Exuviance Age Reverse Eye contour
Exuviance Age Reverse Eye Contour utilizes a unique combination of super potent ingredients including peptides to help replace lost collagen and firm skin’s structure, targeting droopiness and sagging, to give the eye area new definition and a more contoured look. Patented Maltobionic Acid/ PHA alleviates appearance of crow’s feet, fortifies skin’s protective barrier and cushions skin to hide dark circles, without irritating the delicate eye area. Effective biodynamic ingredients target immediate eye area concerns. Caffeine deflates puffiness, pure botanical chamomile and ginseng refresh and soothe, while hyaluronic acid, the body’s natural hydrator, acts as a moisture magnet, keeping skin soft and supple. Optical diffusers instantly illuminate and brighten the eyes.

Pris $68 / 599 kr (15 g / 0.5 oz)

Kliniska resultat efter fyra veckor:

  • 97% reduces puffiness
  • 97% gentle, hydrates
  • 94% skin looks brighter
  • 88% increases firmness
  • 81% reduces crow’s feet
  • 81% younger looking
  • 75% appears to lift skin

Jag gillar ju Exuviance och detta är deras nya serie av produkter. Klart jag blir nyfiken att prova!🙂

Kommentera

