Blush/Rouge/Bronzer

Jag tycker det är roligt med såna här produkter och jag fastnar oftast för dem som är lite mer åt det bruna hållet. Inte för rosa, inte för orange även om det finns korall-nyanser som kan vara väldigt fina. Eftersom jag är blek så är det inte alla dessa nyanser som faktiskt passar på min hud. Möjligen då på sommaren när man fått lite mer färg.

En färg jag verkligen gillar är Sweetcheeks från Lucy minerals. Det är en jätte fin färg och med lite glitter som ger lyster till ansiktet.

Den jag nästan alltid återgår till och använder nästan dagligen är Healthy Radiance från Bare Minerals. Jag är inne på min tredje burk och det säger en hel del eftersom mineral blush/rouge är väldigt pigmenterade och det behövs egentligen väldigt lite produkt. Jag är lite rädd eftersom detta är en limited edition. Vill hitta ett alternativ när jag inte längre kan få tag i denna.

South Beach är egentligen en lite för orange färg för mig. Sweet Fig och Sweetcheeks är lite för mörka just nu för mig och det är lätt att det blir lite too much fast man är försiktig.

Jag skulle vilja hitta någon mer vardagsnyans som kan passa även den tid på året när man är en blekfis. Jag har ju neutrala undertoner men jag tycker ändå att varma nyanser passar oftast bäst på mig. Och det är ju inte alls säkert att jag kommer kunna få tag i min favvis Healthy radiance så länge till. Den jag har nu är 2.8 g och är ENORM, men ändå… nån gång tar den ju slut!

Lumiere Cosmetics har en del face enhancers som ser jätte fina ut. Skulle vilja testa ett par av dem: Bare Beauty, Bare skin, Nectar, Natural Radiance och True. De har samples för $1 så det är kanske värt att klicka hem ett gäng och prova!

Too Faced Peach Leopard Bronzer är ju också fin… men ca 320 kr är kanske lite väl dyrt för en sån pryl😉

 

Kommentera

