Exuviance – efter en månad

Nu har jag använt mig av Exuviance hudvårdsprodukter i en månad och jag är mycket nöjd. Min hud känns mer i balans än någonsin. Den är inte alls lika fet eller blank som tidigare. Jag får små finnar ibland men jag tycker att det inte alls är lika farligt nu som det var i början. Andra veckan med Exuviance fick jag litet ”utbrott” i huden.

Mina pigmentfläckar är kanske något lite ljusare och mindre synliga men jag har kanske inte upplevt några drastiska skillnader. Inte heller på mina fina linjer. Kanske har jag något färre torrhetslinjer på kinderna mot tidigare. Däremot är mina fina linjer och rynkor under ögonen minst lika synliga som innan. Tycker jag i alla fall. Jag ska ta ordentliga bilder sen så kan jag visa.

Jag har dock märkt att jag är mycket beroende av min mask från Clinique, den gör att mina porer håller sig någorlunda små och rena. Jag ser stor skillnad dagen efter jag använt mig av den. /Deep Cleansing Emergency Mask./

Min hud känns mer återfuktad nu mot innan. Men jag har ju både gamla akneärr och mina pigmentfläckar och det tar nog tid innan man kan se någon förbättring där. Det sitter väl djupt i huden. Vet inte om jag någonsin kan bli av med dem så pass att jag kan känna mig nöjd och bekväm utan smink i ansiktet?

Under den här månaden har jag också använt mig av Exuviance Performance Peel AP25 två gånger i veckan.

De andra produkter jag använder är Pufifying Cleansing gel, Moisture Balance Toner, Essential Daily Defense Fluid, Evening Restorative Complex, Hydrating Eye Complex.

Jag återkommer med ytterligare recensioner när det gått längre tid och tänkte även visa då lite mer bilder på min hud.

Kommentera

