Solskydd Neutrogena

Jag tänkte satsa på ett ordentligt solskydd för ansiktet i sommar. Jag vill inte att mina pigmentfläckar ska bli mer synliga eller ännu sämre. Därför har jag tittat lite extra på solskydd som kan funka utan att ansiktet blir jätte kladdigt eller att krämen täpper till porerna.

Det finns två jag är nyfiken på att testa och båda är Neutrogena.

Den första är:

Neutrogena Age Shield + Repair anti-aging Sunblock SPF 55


Så här står det om den produkten:

Age Shield Plus Repair SPF 55 helps provide deep cellular protection while helping to prevent the signs of sun-induced aging—like fine lines, sun spots, and uneven skin tone.

This waterproof, sweat-proof formula features Essential Soy®, an ingredient clinically proven to reduce the appearance of sun spots and discoloration. Plus, Feverfew + Vitamin E help to neutralize the free radicals that damage the look of skin.

This product features Helioplex360™, a breakthrough, advanced sunscreen technology that delivers comprehensive, stabilized protection from the major causes of sun damage: UVA, UVB and Oxidative Damage.

Jag gillar att den är lätt och oljefri, att den är vattenfast och att den påstår sig vara extra bra mot just fläckar i ansiktet.🙂

Den har fått väldigt bra omdömen så jag är hoppfull och tror att denna kanske kan vara något för mig i sommar! Jag har ju solskydd i min vanliga dagkräm och att även min foundation innehåller viss mängd solskydd men denna är ändå SPF 55 så det är ju lite extra!

Den andra är:

Neutrogena Ultra Sheer Dry-touch SPF 55


Ultra Sheer Dry-Touch Sunblock SPF 55 is a revolutionary, dermatologist-tested formula that contains Helioplex® technology, the latest breakthrough in UV protection.

Helioplex® delivers unbeatable UVA protection. It works better to help prevent damaging UVA rays from penetrating deep under skin’s surface. Dry-Touch technology absorbs excess sunscreen oils, leaving a clean, lightweight, non-shiny finish.

Serious sun protection never felt this light on your skin.

This product features Helioplex®, a breadth of stabilized sunscreen technologies that delivers superior protection from the sun.

Jag tror denna är mycket bra just när man har lite fetare hud. Att den ger en matt yta och inte täpper till porer och att den känns lätt på huden. Även denna är vattenfast, har SPF 55 och båda verkar ha ungefär samma pris vad jag sett (ca $11).

Priset är ju inte jätte högt så jag tror jag ska testa båda! Recensioner kommer såklart!

2 svar till “Solskydd Neutrogena

  1. Lina 10 april 2011 kl. 9:48 e m

    Hej!

    Har också melasma :(! E sååå tråkigt att man nu måste skydda sig extra mkt under vår och sommaren. Hur har du fått tag på dessa två produkterna? Har också läst att de ska vara ett bra skydd när man har melasma. Men apoteket säljer dem inte, verkar vara svåra att få tag på?
    Köpte ett solskydd som heter La roche-posay på Apoteket med faktor 50 för barn. Vet inte om den är bra men får prova. Men vill gärna testa neutrogena, men vart köper man den?

    Hoppas på svar🙂 / Lina

    • lulillan 25 april 2011 kl. 10:03 f m

      Nej jag har inte fått tag på dessa produkter. Jag använder också La Roche Posay just nu. Den med SPF 50 som är för ansiktet och lite lättare (fluid?). Jag tycker den är helt OK. Däremot får jag lite som en vit hinna på huden om jag är ute i solen/värmen och blir svettig. Däremot har jag inte alls bränt mig och jag tycker inte heller att mina fläckar blivit värre som de brukar kunna bli direkt när solen kikar fram på våren. Jag har försökt att inte vara jätte mycket i solen men det är ju svårt det också.

Kommentera

