Nyfiken på: BM Beauty mineralsmink

Efter att ha läst detta hos Heartcore så blev även jag jätte nyfiken på denna foundation. Jag älskar verkligen att testa nya märken i jakten på den perfekta mineralfoundation:en för mig!🙂

Den finns inte i jätte många olika nyanser men kanske kan den ljusaste ”Stripped” funka för mig. Man kan beställa prover för £1.25 vilket ju är bra!

Den finns även att köpa i fullstorlek hos Eleven för 199 kr för 10 g.

Så här står det där om produkten:

Uppnå en perfekt hy och samtidigt skydda och vårda huden med BM Beautys Pure Mineral Foundation. Den döljer blemmor och mörka ringar under ögonen, samt minskar fina linjer och rynkor.

Denna mineralfoundation innehåller zinkoxid, ett naturligt förekommande mineral som har anti-inflammatoriska egenskaper, vilket gör den idealisk för fet och oljig hud.

  • 100% naturlig mineralformula.
  • Fri från olja.
  • Ej djurtestad & BUAV-godkänd.
  • Lämplig för vegetarianer och veganer.
  • Fri från parabener, syntetiska färgämnen och parfym.
  • Resistent mot svett.
  • Kontrollerar glans och hjälper till att minimera blemmor.
  • Minimerar fina linjer och rynkor.
  • Döljer mörka ringar under ögonen.
  • Passar alla hudtyper.

Jag gillar att den kontrollerar glans och att den även minimerar fina linjer. Jag kan uppleva att en del mineralfoundations framhäver fina linjer och porer. Det är lite olika hur man ska applicera, vilken mängd man kan använda innan det blir ”too much”. Så man får alltid prova sig fram. En del kräver nästan en primer för att funka på min hud.

Kommentera

