MAC Pro Longwear concealer + Smashbox Photo op brightener

Blev lite nyfiken på denna kombination när jag läste om den hos Makeupandbeautyblog. Jag är lite kräsen när det gäller concealer eftersom jag inte vill att den ska framhäva mina fina linjer under och runt ögonen. Jag tycker ofta jag känner mig ”torr” under ögonen eftersom jag alltid måste matta ner concealern med puder.

Just nu använder jag en concealer från Kanebo Sensai. Den ger en väldigt bra finish men den täcker kanske inte riktigt optimalt. Det finns säkert nånting som är bättre och mer perfekt!😀

När man använder ögonkräm som är lite anti-age så ger det ofta en lite klistrig yta. Svårt att beskriva, men då kan det vara svårt att få concealer i flytande form att se bra ut. Det kan bli lite att den liksom lägger sig ovanpå och det ser inte alls bra ut. Det blir ojämnt och fult. En del concealers torkar också väldigt snabbt så då får man vara snabb med att matta ner med puder.

Karen skriver att hon först applicerar smashbox under ögonen och sen väntar en minut eller så och sen lägger hon på MAC concealer ovanpå.

Nyfiken är jag!🙂

 

Ett svar till “MAC Pro Longwear concealer + Smashbox Photo op brightener

  1. Ping:Testat: MAC Pro Longwear Concealer « lulillan

Kommentera

