Bra primer för stora porer och blank hy

Jag har återupptäckt en bra ”primer” för mig som har lite fet/blank hy och stora porer och en del fina linjer. Visserligen är det en liten tub som kanske inte räcker jätte länge men man behöver inte använda den i hela ansiktet utan där man behöver det. Jag använder den lite i pannan, på näsan och på kinderna där jag har stora porer.

Resultatet blir jämnt och fint med en matt finish. Perfekt att ha som underlag för foundation, concealer etc.

Clinique pore minimizer instant perfector

Den finns i två olika nyanser, en ljus och en lite mörkare.

Så här står det på Cliniques hemsida om denna produkt:

Instantly refine the look of pores with a natural-looking, long-lasting matte finish. De-shines. Resists sweat and humidity, too. Wear alone, under or over makeup for a flawless look. Invisible coverage.

Jag har haft min ett tag och liksom glömt bort den lite grann. Senaste tiden tycker jag att mina porer blivit lite större igen och kombinationen med Cliniques Deep Cleansing Emergency mask och den här instant perfector är perfekt! Den håller kanske inte riktigt hela dagen men ändå riktigt bra. Min hud håller sig också matt mycket längre. Sminket ser helt OK ut även efter 9-10 timmar.

Måste nog köpa på mig några fler😉

Den kostar 220 kr på Kicks, 15 ml.

Kommentera

