Exuviance – första intryck

Tog några bilder efter 10 dagars användning av Exuviance hudvårdsserie. Vet att det är väldigt kort tid men jag tycker mig ändå se viss förbättring när det gäller mina pigmentfläckar.

Jag har nästan alltid uppsatt hår (är lite för lat för att orka fixa mitt hår på morgonen) och det innebär ju att ansiktet syns ganska mycket. Speciellt pannan. Till höger på bilden är min största ”fläck” och den känns som omöjlig att få bort. Pannan är som bäst mitt på faktiskt.

Självklart har jag mycket pigmentfläckar fortfarande men det känns som de är lättare att dölja nu. Det behövs inte riktigt lika mycket foundation/concealer.

Jag kommer ta fler bilder när det gått längre tid. Jag vet inte om det är min peeling eller om det är en kombination av alla produkterna som gör skillnaden. Däremot känns det som huden på morgonen är väldigt jämn i tonen. Så jag tror nattkrämen är riktigt bra. Även om den effekten försvinner lite grann när man sen tvättar ansiktet igen på morgonen. Den nattkräm jag använder heter Restorative Complex och är lite grön i färgen. Den känns skön på huden.

Nu har jag inte jätte mycket rynkor eller fina linjer i pannan så där kan jag inte riktigt uttala mig. Kanske att jag tycker min rynka mitt på pannan är lite mer framträdande nu mot tidigare. Kan även vara att min hud överlag är lite torrare så här vintertid. Kanske inte direkt när huden är återfuktad, men under dagen sen. Jag vet inte om jag inbillar mig men jag tycker nästan mina porer ser lite större ut också mot tidigare. Skärpan är inte den bästa på dessa bilder så det syns inte så väl.

Jag har även fått mer finnar/acne men det är ju säkert en vanlig reaktion när man byter hudvård. Jag har även problem med just finnar i perioder så det i sig är inget konstigt för mig. Första veckan gick bra, det var sen efter ca 10-12 dagar som finnarna blev mer och mer. Jag hoppas detta är övergående och blir bättre snart. Annars kanske jag ändå måste välja de produkterna som är anpassade mer för fet/problemhy.

Jag gillar rengöringen (purifying cleansing gel), det känns som den rengör ordentligt men ändå milt för huden. Den luktar gott och tar även bort sminket effektivt. Ansiktsvattnet (Moisture balancing toner) vet jag inte riktigt vad jag tycker om. Den känns skön på huden och den torkar inte ut på samma sätt som mitt gamla ansiktsvatten från Clinique gjorde. Men jag tyckte nog ändå att Cliniques drog ihop porerna lite mer och det är kanske främst det jag söker hos ett ansiktsvatten…? Det här från Exuviance är mer fuktgivande och det är ju också bra såklart. Speciellt så här på vintern är det skönt att huden inte stramar så jätte mycket eller sticker och kliar.

Sen jag började med Exuviance så känns min hud mycket mer återfuktad utan att bli väldigt fet (inte mer än vanligt). Den stramar inte och kanske att de finaste linjerna blivit lite mindre synliga just pga att huden inte alls är lika torr på ytan.

Den ögonkräm jag använder (Hydrating eye complex) vet jag inte riktigt heller vad jag tycker om. Den kan ibland svida lite när jag precis har på den på huden men det försvinner snabbt. Den funkar OK ihop med min concealer men det är väl inte direkt nån effekt jag märkt där på påsar/rynkor eller nånting sånt. Jag behöver kanske en mer effektiv ögonkräm till mina fina linjer. Jag ska ge den mer tid också, men det lutar nog åt att jag provar en annan variant nästa gång.

Kommentera

