Testat: Exuviance Performance Peel Ap25

Nu har jag testat min Exuviance Performance Peel AP 25 två gånger så jag tänkte dela med mig av mina första tankar.

Detta är en peeling i två steg som ska användas två gånger i veckan och i paketet finns det så det räcker till 6 veckor (alltså 12 gånger).

Så här står det om produkten:

100% of users saw improvement in fine lines & wrinkles after one month of twice weekly use of this high performance Glycolic Acid peel.
A 25% blend of AHAs and PHAs including Glycolic Acid, Mandelic Acid and Gluconolactone that exfoliates dead, dull surface layers, and stimulates the process of cell renewal among all skin layers, to reveal healthier cells. Clinical studies indicate that after one month of twice weekly use:

  • 100% of users saw improvement in fine lines & wrinkles
  • 94% of users saw more even skin tone, texture & radiance

Jag måste såklart använda den här lite längre för att kunna uttala mig om några lite mer synbara och långvariga effekter på hyn.

Den är lätt att använda och det känns ju som att någonting händer i hyn. Det både sticker och bränner lite grann. Det var värst första gången. Man får akta sig så man inte har på produkten för nära läpparna eller på andra känsliga områden (runt ögonen osv.). Däremot blir inte hyn röd eller flammig, det är inte alls så att hyn lossnar eller flagar på något vis.

Jag kan väl inte säga att jag sett några dramatiska förändringar i min hy ännu men jag tänkte vänta och se när det gått lite längre tid. Jag kommer fortsätta använda detta.

Vidare så lovar den här produkten att:

  • Refine pore size and smooth texture
  • Visibly diminish the appearance of fine lines and wrinkles
  • Improve clarity and brightness
  • Brighten and even skin tone
  • Provide an all-over healthy glow, suppleness and smoothness to skin

Jag skulle verkligen vilja att mina porer blev mindre, att mina fina linjer blev mindre synliga, att min hy blev mer strålande och jämn.

Jag använder ju samtidigt hela Exuviance serie så det är ju svårt för mig att om några veckor säga vad exakt det är som har hänt med min hy och exakt vilken eller vilka produkter det är som har gjort vad. Ofta kan det ju vara så att man märker när man först slutar med en produkt att det var den som var så himla bra😉

Jag har läst många recensioner på nätet om denna peel och många verkar sådär jätte förtjusta, de har sett resultat redan första gången osv. Men nej det kan jag inte påstå att jag gör. Däremot känns huden väldigt len och mjuk efteråt. Man får ju lite lyster i hyn och blir lite sådär lätt rödrosig som om man varit ute en stund i lite kyla eller så.

Det känns inte alls som detta är skadligt för huden eller att det skulle vara för starkt på något vis. Det känns bra.

Hur gör man då?

Först rengör man ansiktet noga. Jag har gjort det med Exuviance Purifying Cleansing gel.

Sen tar man den lilla förpackningen som det står ”Step 1” på. Den kallas Activator pad. Det är som en vanlig liten bomullspad som är ganska så blöt. Den ena sidan har lite struktur och det är den jag brukar använda. Man blir lite glansig/blöt i ansiktet så man ser vart man har applicerat produkten. Jag brukar även ta lite ner på halsen. Jag är noga att inte ha nånting runt ögonen eller för nära mina läppar.

Det börjar nästan direkt att sticka och bränna lite i huden. Man ska låta det sitta kvar på huden i max 10 min. Man ska se upp med om huden blir väldigt röd eller om det bränner/sticker. Jag känner att jag har den på huden men det är inte alls så det gör jätte ont eller att det är jobbigt så att man inte klarar de där 10 minuterna.

Steg 2 är sen att öppna nästa förpackning med ”Step 2” Neutralizer pad. Det är en likadan pad som genast tar bort den där lite stickande och brännande känslan på hyn. Det känns svalkande och skönt. Man ska vara noga med att applicera detta på alla ställen där man hade den första (activator pad).

Steg 3 är sen att skölja rent ansiktet från båda produkterna. Jag tycker det är smidigt att blöta en liten handduk och sen torka hela ansiktet med den. Sen efter det ska man smörja in huden med en nattkräm. Jag har använt Exuviance Evening Restorative Complex.

Priset för denna är $60.

Jag återkommer när det gått lite längre tid med lite före- och efterbilder.

3 svar till “Testat: Exuviance Performance Peel Ap25

  1. sofie 13 februari 2011 kl. 11:03 f m

    Bloppis på min blogg! Kicka in och se om Du hittar något🙂

    http://sofieskogstrom.blogg.se/2011/january/saljes-klader-i-mangder.html

    Massa kramar!

  2. Anna 24 juni 2012 kl. 9:04 f m

    Hej! Hur får man tag i denna produkt? Den säljs väl inte i Sverige antar jag😉
    Tack för en intressant blogg!!

Kommentera

