Fina naglar i vår

Jag är lite periodare när det gäller naglar och nagellack. Jag kan i perioder pyssla om mina naglar jätte mycket, måla dem ofta och ta hand om dem och de blir långa och fina. Sen andra perioder så struntar jag i dem helt och hållet…. Oftast när jag inte har så mycket tid över.

Jag gillar Essie och använder väl nästan bara deras nagellack för tillfället. Jag är ganska ”feg” när det gäller färger och väljer oftast ljusa nyanser.

Liten bild från deras vårkollektion. Jag tycker oftast svala ljusa rosa nyanser är riktigt fina i flaskan men på mina naglar blir det inte alls bra. På mig passar mer varma toner mer åt beige/persikofärgat. Sen gillar jag ett riktigt snyggt vitt skirt nagellack som bara anas på nageln men som ändå ger ett fräscht utseende. Svårt att förklara! Jag är ständigt på jakt efter den perfekta nyansen!

Den jag gillar allra bäst som är min stora favorit är ESSIE BONDS BEIGE. En gammal nyans men som är helt perfekt! Kanske lite för skimrig, skulle gärna vilja ha en likadan färg men utan glitter/skimmer.

Här är OPI:s nya kollektion Pirates of the Caribbean. Lite samma färger faktiskt, men ändå inte… En lite mer vågad lila.

Tycker nog inte att någon av nyanserna tilltalar mig något speciellt. Kanske den vita längst till vänster beroende på hur den ser ut. Jag gillar vita nagellack men de är också svåra. Snyggt till lite solbränna!!

Kommentera

