Inbillning

I morse använde jag Exuviance hela hudvårdsserien för första gången innan jobbet. Jag är alltid lite osäker på hur nya hudkrämer funkar på min hy eftersom jag har lätt att bli blank/fet under dagen.

Sen var min Mineral Veil dessutom slut som jag brukar använda både som primer under min mineralfoundation och ovanpå som fixeringspuder. Men jag använde istället mitt finising powder (OCC-formula) från Lucy minerals både under och över foundation och det funkade faktiskt riktigt OK.

Jag använder ofta Bare minerals matte som ett första lager. Just för att jag märkt att denna är effektiv på att hålla min hud mer matt under dagen. Däremot är jag inte nöjd med att använda bara den för jag tycker inte den täcker tillräckligt väl. Och för att få den att täcka måste man ha så mycket så det blir pudrigt och torrt. Ser inte alls naturligt ut.

Det som slog mig idag var att efter ett tunt lager så var jag nöjd. Min hud såg riktigt fin ut. Jag vet inte om det var kombinationen av min nya hudkräm från Exuviance ihop med Finishing pudret från Lucy minerals? Min vanliga hudkräm från Clinique gör ju huden helt matt. Den här från Exuviance ger en lite mer ”klibbig” yta. Eller hur ska man säga? Mer som en vanlig hudkräm. Jag var lite rädd att det skulle göra att mitt puder skulle fastna eller bli ojämnt på huden… men det blev inte det!🙂

Min hud blev lite blank framåt 14-15 tiden men då hade jag ändå sminkat mig vid 6-tiden på morgonen så det tycker jag är helt överkomligt!! Över förväntan alla gånger!

Min hud har inte alls känts sådär stram och stickig/torr som den faktiskt brukar kunna göra vintertid. Den känns mjuk och behaglig utan att vara jätte fet/blank. Min hud är däremot lite blank på morgonen när jag vaknar. Nattkrämen är ju lite mer fet, men det gör ju inte lika mycket eftersom jag tvättar ansiktet igen på morgonen.

Min concealer funkade också helt OK på ögonkrämen. Det är ett annat dilemma😉

Drömmen är ju att min hud på sikt ska bli mer jämn så jag inte ens behöver sminka mig lika mycket som jag gör idag. Speciellt sommartid är det ju trist att ha mycket foundation på sig.

Jag är väldigt nyfiken att testa min peeling men det tänkte jag göra till helgen!


Exuviance har även denna i sitt sortiment. Det är ”Matte Perfection”. Det är en lätt oljefri gel som kontrollerar blank och fet hud. Den ska även minimera porer. Man kan använda den över eller under hudkräm. Kanske kan det vara ett komplement om man tycker huden lätt blir blank?

Priset är runt 450 SEK eller ca $35 inkl frakt på Ebay (= ca 260 kr)

Ofta när man använder endast hudkräm som är för fet hud så tycker jag att man går miste om fukten. Min hud är ju nån typ av blandhy så jag blir torr/stram om jag inte får tillräckligt med fukt men samtidigt blir jag väldigt fet/blank om jag har en för tung kräm. Därför kan ju denna kombination säkert vara en bra lösning om man vill ha både ock. Så länge inte denna torkar ut. Men det låter ju inte som den gör det.

Och att den minskar porerna tycker jag låter lite spännande!

Ja nu får jag nog hålla igen med shoppandet några veckor. Men jag är nog ganska säker att jag kommer klicka hem lite fler Exuviance produkter framöver. Kanske en mask?

Synd att man inte har obegränsat med pengar😉

Kommentera

