Exuviance – första intryck

Jag har nu fått hem allt det jag beställt från Exuviance hudvårdsserie. Jag provade nattkrämen och ögonkrämen igår kväll och den kändes väldigt skön på huden. Nästan lite sval men väldigt återfuktande. Den luktade gott men lite starkt. Jag är van med Clinique som inte doftar just nånting alls.

Jag kommer göra utförligare recensioner framöver för varje enskild produkt men då måste jag hinna prova dem lite mer först.

Jag är lite rädd att huden ska bli helt jätte ful och hemsk nu i en övergångsperiod. Det kan ju bli så när man börjar med en ny produkt, så det är ju först kanske efter några veckor som man kan säga hur produkten verkligen fungerar. Just precis nu är min hud ganska OK. Jag har egentligen bara en lite större finne och nån enstaka liten. Min hud kan bli ganska fet/blank så här på vintern när det är lite kyligt ute. Vet inte om det är för att min hud egentligen behöver mer fukt? Min hud på kroppen blir ju extremt torr.

Det är ju viktigt att man använder solskydd och extra viktigt när man använder hudvårdsprodukter med syra i. Den hudkräm jag har från Exuviance innehåller SPF 15 men jag vet inte om jag kanske borde komplettera med ytterligare nån vanlig solskyddskräm just för ansiktet? Kanske till vår/sommar? Inte för att jag solar jätte mycket men man är ju ändå ute i solen ibland. Jag har ju problem med pigmentfläckar sen tidigare och jag vill verkligen inte att de ska bli värre. Det är ju även SPF i min mineralfoundation men det ger väl kanske inget jätte optimalt skydd.

 

2 svar till “Exuviance – första intryck

  1. Johanna 31 januari 2011 kl. 10:30 e m

    Hoppas produkterna funkar för din hy! Själv älskar jag Exuviance, ibland lockas jag till att pröva ngt nytt intressant märke men jag återgår alltid till Exuviance – som jag tycker är så bra för att produkterna inte är så ”starka” men ändå lite lagom effektiva🙂

    • lulillan 1 februari 2011 kl. 5:49 e m

      Jag hoppas jag kan hitta en hudvårdsserie som jag kan använda år ut och år in precis som jag gjort med Clinique. Fast nu vill jag ha nåt som är lite mer effektivt och mer anpassat för både en problemhy och samtidigt lite anti-age. Det känns som man får allt i ett med Exuviance och det gillar jag. Sen tycker jag priset är helt överkomligt också.

Kommentera

