Smink som är anti-age? Maybelline Age Rewind!

Jag vet inte om det bara är för att jag blivit lite äldre och börjat intressera mig för produkter med anti-age eller om det är så att det nu finns fler såna att välja bland? Jag tycker i alla fall det är lite kul.

Det jag inte gillar är att bara för att man vill ha nånting som är anti-age så har man automatiskt torr hud?! Många kanske får mer torr hud med åren men det finns faktiskt de som har fet hud trots att de är lite äldre också.

Så det jag är rädd för när det gäller såna här anti-age foundations är att de blir för tunga för min feta hud.

Visst blir man ändå lite nyfiken att testa. En foundation som kan ”trolla” bort fina linjer? Det vore väl nåt! Eller som bekämpar att nya fina linjer uppkommer. Eller som stramar upp huden lite extra…

Jag ramlade på dessa på en blogg tidigare och bestämde mig för att kolla upp serien lite extra.😀 Maybelline är väl inget märke jag brukar använda jätte mycket men jag gillar nån av deras mascaror. Jag är normalt inte extremt skeptisk till produkter som säljs lite var som helst eller som är billiga för det behöver ju inte alltid vara så att dyrare är bättre. Jag skulle vara jätte glad om jag hittade nånting som funkar som dessutom är billigt. Det är ju kanon!




I den här serien finns det dessa produkter:

Instant Age Rewind Primer Skin Transformer

  • Instantly creates a perfectly smooth canvas for ideal makeup application
  • Lines, wrinkles, pores and imperfections appear to instantly vanish in just one step
  • Enhances skin’s radiance

Instant Age Rewind Eraser Treatment Makeup

  • Patented Micro-Corrector Applicator micro-fills and smoothes imperfections on skin’s surface
  • Super-concentrated formula with Goji berry and collagen tightens & improves skin elasticity
  • SPF 18 sunscreen helps protect skin from sun damage
  • Clinically proven effectiveness.

Instant Age Rewind Double Face Perfector

  • 2-in-1 concealer + highlighter to fully cover imperfections while adding a touch of radiance
  • Skin looks younger-looking, instantly
  • Non-comedogenic, dermatologist-tested, ophthalmologist-tested, fragrance-free

Instant Age Rewind Protector Finishing Powder

  • Instant Age Rewind® Protector Finishing Powder with SPF 25 and antioxidant goji berry fights the signs of aging as it delivers flawless-looking skin
  • Broad spectrum sunscreen with SPF 25 provides protection against UVB and UVA radiation
  • Glides on smoothly and evenly
  • Weightless formula feels comfortable and doesn’t dry out skin
  • Oil-free & fragrance-free

Instant Age Rewind Radiant-firming Foundation

  • Goji berry and caffeine visibly firm and improve skin’s condition
  • Contains SPF 18 to help protect skin from sun damage

Den här serien verkar inte finnas i Sverige ännu?! Någon som sett den?

 

Kommentera

