Borstar – mina favoriter

Jag använder ju i princip bara mineralfoundation och jag tänkte att jag skulle visa vilka som är mina favoritborstar.

Först börjar jag med att applicera ett tunt lager med mineral veil över hela ansiktet (som en primer) och då använder jag denna borste från Bare minerals


Flawless Face Brush – Bare minerals

Sen använder jag Bare minerals Kabuki till min Bare minerals Matte foundation. Inte för att jag egentligen är jätte förtjust i Bare minerals kabuki men jag har två st såna och det har blivit att jag använder dem.


Sen använder jag mig av Bare minerals Maximum coverage concealer brush runt ögonen och på ställen där jag behöver lite extra täckning.

Min Lily Lolo foundation brukar jag applicera med en mini Kabuki från Tikei, jag gillar storleken för man kommer åt bättre runt näsan osv. Den är också väldigt mjuk och skön på huden, ger bra täckning. Den kostar 79 kr så det är ju också ett helt OK pris tycker jag.

Rouge brukar jag applicera med en rouge borste från Bare minerals (Angled face brush).

Jag har även en Flat top kabuki från Everyday minerals och jag har faktiskt inte använt den på länge. Kanske kan den funka bra med Lily Lolo? Eller till och med Lucy minerals? Annars brukar jag använda en Full Flawless Face brush till min Lucy foundation. Det är en stor fluffig borste som inte ger lika hög täckning. Men eftersom Lucy minerals i sig är så täckande så blir det ett bättre resultat än med en vanlig Kabuki tycker jag.

Men jag skulle vilja ha en ny Kabuki som är mjukare och skönare för huden. Mina från Bare minerals ger visserligen bra täckning men de river på huden. De känns inte alls så där mjuka och sköna!

Kommentera

