Exuviance Performance Peel AP25

Jag har fått hem min Exuviance Performance Peel AP25 och jag är så nyfiken att testa den! Däremot har inte min Purifying Cleansing gel eller Moisture Balance Toner inte kommit ännu och jag vill gärna använda allting samtidigt. Inbillar mig att det ger bäst resultat, men jag kanske har fel? Det kanske inte spelar jätte stor roll egentligen.

Så här står det om produkten:

A 25% blend of AHAs and PHAs including Glycolic Acid, Mandelic Acid and Gluconolactone that exfoliates dead, dull surface layers, and stimulates the process of cell renewal among all skin layers, to reveal healthier cells. Clinical studies indicate that after one month of twice weekly use:

  • 100% of users saw improvement in fine lines & wrinkles
  • 94% of users saw more even skin tone, texture & radiance

Och det man kan få hjälp med är detta:

  • Refine pore size and smooth texture
  • Visibly diminish the appearance of fine lines and wrinkles
  • Improve clarity and brightness
  • Brighten and even skin tone
  • Provide an all-over healthy glow, suppleness and smoothness to skin

Låter väl helt kanon eller hur?

Återstår att se om det funkar för mig. Har läst lite recensioner och många verkar väldigt nöjda. Så visst har jag höga förväntningar!

Priset är ca $60 eller så fyndar man det på Ebay lite billigare. Jag köpte min för $45 + frakt $12. Men nu köpte jag fler produkter från samma säljare så då blev ju inte frakten per produkt lika hög. Ingen tull blev det heller. Perfekt! Och det tog väl ca 7-10 dagar att få hem paketet.

Det finns även denna video på Ebay med en liten tutorial eller vad man nu vill kalla det för.

Kommentera

