Testat: Lily Lolo mineralfoundation update

Jag har ju tidigare skrivit en recension om Lily Lolo foundation. Nu har jag ju hunnit använda den lite längre tid och kan uttala mig lite mer.

Jag gillar den! Mycket!

Känslan på huden är först lite torr (jämfört med ex. Bare minerals eller Lucy minerals) men efter en stund går den in i huden och det känns inte alls sådär pudrigt och torrt. Man kan bygga på den i flera lager så den blir mer täckande utan att det ser eller känns konstigt. Den känns lätt på huden. Den ger inte heller en glansig eller skimrande yta som ex. Bare minerals.

Jag tycker den är hållbar. Jag har fet hud och visst blir jag lite blank efter några timmar men det är inte värre än nån annan mineralfoundation som jag testat.

Ett plus tycker jag är Lily Lolos söta burkar😀 Inget som påverkar produkten i sig men ändå. Det är trevligt med fina burkar!

Den är mycket prisvärd tycker jag. Jag har beställt direkt från Lily Lolos hemsida i UK och det har inte varit några problem alls. Billigare än att beställa från svenska sidor.

Vill man har lite mer lyster eller skimmer kan man använda deras finishing powder Flawless silk som ger lite mer skimmer. Jag tycker också alltid att resultatet blir bäst om man använder lite bronzer/rouge eller liknande för att ge ansiktet lite mer liv. Det behövs inte alls mycket för att det ska göra skillnad.

Lily Lolo har fina; ex. Sweet fig eller south beach. Bondi Bronze är nog jätte fin på lite solbränd eller mörkare hudtoner.

Slutsats: Lily Lolo är en av de bättre foundations som jag provat och jag kommer fortsätta använda den, helt klart! Speciellt i kombination med Lucy minerals som jag skrev om tidigare. Dessa två ihop ger mig den perfekta basen.

Jag har även testat att blanda i lite av Lily Lolos concealer tillsammans med min foundation och det ger ett mer täckande resultat.


Concealern Blondie från Lily Lolo är väldigt vit.

försökte få en bild på finishing pudret Flawless silk men det syns inte riktigt bra på den här bilden. Båda dessa ger lite skimmer/lyster.

Ett svar till “Testat: Lily Lolo mineralfoundation update

  1. Ping:Testat: Lily Lolo mineralfoundation « lulillan

Kommentera

