Testat: Sassy minerals

Nu har jag äntligen fått mina prover från Sassy minerals! De tog tid på sig att komma fram, men nu så!

Här är de nyanser som jag valde att prova (det finns ganska många olika att välja bland).

Och här är mina egna bilder (där ingår även ett finishing powder i nyansen Light)

Jag förstår inte nu varför jag valde Golden Light men men… den var väldigt gul😉

De andra ser väl ganska så nära ut i tonen när man bara tittar lite snabbt i burken. Förutom finishing pudret då som är ganska så väldigt ljust.


Så här ser de ut på armen. Det som jag tyckte var lite märkligt var att Warm Fair blev ljusare och nästan lite mer kall/rosa än Neutral Fair. Samma sak att Neutral Light var mörkare än Warm Light. Jag hade nog trott att det skulle vara annorlunda. Som ni också ser är det ändå ganska stor skillnad när produkten kommer på huden.


Detta blev ingen bra bild eftersom solen kom fram, men jag började med att testa Warm Light. Däremot tror jag det är en lite för ljus ton för mig. Den är OK på underarmen men i ansiktet blir den för vit. Här har jag bara ett tunt lager med foundation, det går att bygga upp mer täckning om man vill det. Men det ger ändå en jämnare hudton ganska så snabbt med lite produkt.

Första intrycket är att den är ganska torr och pudrig och den lägger sig liksom på huden och smälter inte in i huden på så sätt som jag kanske skulle önska. Jag skulle behöva använda denna foundation lite längre tid för att kunna uttala mig riktigt ordentligt om dess hållbarhet och hur den beter sig på huden efter ett par timmar.

Jag provade sen Neutral Fair som jag tror blev lite väl mörk för mig istället. Eftersom min hals är ljusare så brukar jag försöka hitta en nyans som funkar både i ansiktet och mot halsen utan att det för den skull blir på tok för blekt så man ser sjuk ut.

Jag kommer definitivt att använda Sassy Minerals lite mer. Kanske i kombination med andra foundations. Jag är expert på att blanda😀

Eftersom den är så pass torr på huden så tycker jag att mina rynkor och stora porer syns lite för mycket men det kanske man kan undvika om man använder en bättre hudkräm eller primer under.

Kanske är Warm Fair i kombination med Neutral Fair min perfect match i Sassy minerals🙂 Som vanligt ska det inte vara enkelt.

Kommentera

