Den perfekta basen

Detta är min favorit just nu.

Jag börjar med Lily Lolo Blondie som är en riktigt bra match för min hudton. Något kanske lite för mörk så här mitt i vintern men inte alls så det stör. Sen tar jag Lucy minerals Fair och Light i OCC-formulan ovanpå. Det ger riktigt bra täckning utan att se pudrigt/torrt ut. Det smälter in i huden på ett väldigt bra sätt.

Jag har ändå ganska mycket fläckar och ojämn hudton men med denna kombination blir min hy näst intill perfekt! Kan man önska nåt annat?

Man får se upp så man inte tar för mycket av Lucy minerals för då ser det lite roligt ut efter ett par timmar. Då flyter det liksom ihop ovanpå huden och ser inte roligt ut. Sen kan man säkert mixtra och testa med olika primers och finishing powders även här. Det blir väl nästa steg!🙂

Jag kör nästan alltid med Bare minerals Mineral Veil både som primer och finishing powder men det finns säkert andra som också är bra (bättre?)

Kommentera

