Mina olika foundations

Jag har ju ett helt gäng med mineralfoundations. Tänkte jag skulle försöka visa dem bredvid varandra. Nu syns de ju inte jätte bra på huden och det är ju det som är meningen (att de ska stämma bra med min hudton). Men huden på insidan av min arm är ju inte riktigt samma som den jag har i ansiktet…

Den som syns allra minst på huden är den till vänster. Bare minerals Matte Fair. Den är inte speciellt täckande heller men jag använder den ändå som ett första lager för att hålla min hy matt lite längre. Det funkar faktiskt.

Original formulan i Fairly Light är faktiskt till och med lite för mörk för mig den här vintern. Men nyansen Fair i originalformulan är lite för ljus för mig så jag blandar dem lite. Fast på sista tiden har jag mer och mer gått ifrån att använda Bare minerals och jag märker en skillnad. Det är att jag slipper det där stickandet i huden.

Lily Lolos Blondie är en väldigt bra match för mig rent färgmässigt. Den är precis lagom neutral i tonen för mig.

Sen till höger kommer Lucy minerals och jag tycker man ser redan här att den är mycket mer täckande än nån av de andra. Här förstår ni också kanske varför jag blandar de två nyanserna Fair och Light för att få en nyans som passar mig bättre. Fair är lite för ljus och lite för rosatonad. Light är däremot lite för mörk och för gul.

Och jag gillar ju originalformulan bättre hos Lucy minerals. Kanske att det bästa för mig vore att ha ex. Light i OCC-formulan (mot fet hud) och Fair i originalformulan? Då får jag en mix både av färger och formula.🙂 Men tyvärr kan man ju inte köpa på sig hur mycket olika varianter som helst.

Har inte fått mina prover från Sassy minerals än annars hade jag ju kunnat visa även dem.

Kommentera

