Foundation igen – Lily Lolo

Nu har jag fått min fullstora burk med Lily Lolo foundation. Det jag gillar med den är att den är matt och så är nyansen väldigt bra för mig. Jag har nyansen Blondie. Däremot skulle jag gärna haft något mer täckning. Den jämnar ut hudtonen fint men den täcker inte min ”problemhud”.

Jag hade nog kanske lite för höga förhoppningar om just Lily Lolo. Men jag älskar den i kombination med Lucy minerals. Däremot tror jag att jag gillade original formulan bättre på Lucy. Jag hade ju provburkar på alla olika varianter men jag tänkte ändå att den för fet hud skulle passa mig bättre. Däremot är den lite väl ”torr”.

Det jag saknar från Bare minerals är ju att den känns som den verkligen går in i huden, att den smälter ihop och det blir så väldigt ”naturligt”. Dessa andra jag provat tycker jag ligger lite mer utanpå huden.

Jag är lite nyfiken att testa att ha Lily Lolo ovanpå en flytande foundation. Vad det skulle ge för finish?

Jakten på det perfekta underlaget fortsätter! Pust!

Kommentera

