Flytande foundation – Smashit cosmetics

Kanske är det så att flytande foundation passar bättre när man börjar bli äldre och få mer fina linjer eller rynkor?

Ibland skulle jag vilja ha en flytande foundation som komplement eller bara för lite variation. På sommaren är det klart jätte skönt med mineralfoundation och man kanske vill ha lite lättare make up. Men på vintern när hyn känns torr och trist kanske det är bättre att variera med lite flytande foundation ibland.

Jag blev lite extra nyfiken på Smashit Foundation efter att jag läste om denna hos LipGloss Bitch. Man kan till och med beställa små provflaskor av alla sex nyanserna. Det är ju alltid bra om man ska köpa nånting online där man inte kan prova eller se färgerna. Kanske är det även så att man måste blanda två nyanser för att det ska passa riktigt bra.

Jag är nyfiken. Får se om plånboken tillåter en liten beställning här framöver😀

Det jag gillar är att den har naturliga ingredienser, att den verkar vara täckande men ändå inte för tung. Nyfiken är jag! Verkligen!

Ofta brukar de flesta flytande foundations bli feta på min hy under dagen. Och måste man använda väldigt mycket puder så ser det ju bara kakigt ut. Jag vill helst att det ska se naturligt ut (så gott det går). Men jag vill ändå gärna ha rejält med täckning eftersom jag har mina små bekymmer med min hy.

Kommentera

