Kråksparkar och hudproblem

Jag är så less på min hud. Problemområden:

Att jag börjar bli gammal, huden känns inte lika ”stram” utan mer ”slapp”. Speciellt runt ögonen där jag har flest rynkor/fina linjer.

Mina pigmentförändringar/mörka fläckar. Och i övrigt ojämna hudton.

Mina stora porer och feta/blanka hud.

Här syns alla mina problem ganska tydligt. Antar att det inte direkt förvånar någon att jag alltid sminkar mig. Alltid. Jag går inte utanför dörren utan smink. Då menar jag både foundation och mascara/kajal.

Mina mörka fläckar brukar ändå bli lite ljusare över vintern när huden får vila från solen. Fast jag tycker att i år har jag inte märkt så stor skillnad och då tog jag det ändå lugnt i solen i somras. Jag solade inte och skyddade huden med solskydd när jag var ute. Tyvärr är nog min skada redan skedd.

Jag har problem att sminka mig runt ögonen. Min mineralfoundation eller annat puder lägger sig i rynkorna och liksom framhäver dem ännu mer eftersom huden då blir lite torr. Jag försöker ändå använda ögonkräm och har nu gått över till en drygare/fetare sådan. Men det hjälper inte så mycket. Huden under ögonen är ändå åldrad. Jag ser inte ut som 32. Jag ser mer ut som 42 eller ännu äldre.

Kommentera

