Exuviance hudvårdsprodukter

Jag har ju senaste dagarna blivit mer och mer nyfiken på att prova någon ny typ av hudvård. Och jag har då fått upp ögonen för Exuviance som kanske i främsta hand säljs av hudterapeuter och på skönhetssalonger och liknande.

Men som allt annat går det nästan alltid att hitta billigare utomlands. Så detta är vad jag nu har tänkt att beställa:

Exuviance Performance Peel AP25 – $ 45

Rengöring: Purifying Cleansing gel $ 23

Toner: Moisture Balance Toner $ 21.45

Dagkräm: Essential Daily Defense Fluid $ 23

Nattkräm: Evening Restorative Complex $ 31

Ögonkräm: Hydrating Eye Complex $ 23

Detta är ungefär 1200-1300 SEK om man räknar om det….

Jag tänkte att jag ska ta ordentliga före- och efterbilder när jag börjar använda detta. Det kan vara roligt både för mig själv och kanske även för andra som också är nyfikna på denna serie av produkter.


På bilden är det produkterna som är för mer känslig hy. Jag har ju kominerad hud mot det feta hållet.

Jag har ju passerat 30 och min hy är inte vad den var för bara några år sedan. Jag gör vad som helst för att få den att se lite yngre och bättre ut. Om man kan göra nånting för att skjuta upp åldrandet ett par år eller så😉

Det här med syror ska ju tydligen vara bra på den fronten. Jag är inte så insatt…. Det här märket/produkterna är framtagna av två professorer så det känns ju som det kanske är mer seriöst än nånting man köper på ICA…?

2 svar till “Exuviance hudvårdsprodukter

  1. Erica J 20 januari 2011 kl. 8:26 e m

    Har också tänkt att ge detta märket en chans. På vilken sajt hittade du dem till det priset?

Kommentera

