Nyfiken på – hudvård

Jag skulle vilja ändra min hudvårdsrutin. Mest av allt skulle jag vilja få in nån mer effektiv ”anti-age” variant.

Jag har ganska länge använt mig av Cliniques 3-stegs serie och den har funkat helt OK på mig. Men den gör ju liksom inget mer än gör huden ren och fin. Jag vill ha nånting som angriper mina problemområden lite bättre.

Det är då både att jag har fet hud med stora porer, men också att jag börjar få fina linjer och små rynkor. Sen det här att jag har pigmentfläckar också. Det svåra är att hitta en produkt som faktiskt kan vara bra för allt detta.

Clinique har ju sina olika serier men då känns det som att man måste välja ett problemområde istället för att få ”allt-i-ett”.

Många anti-rynk eller anti-age produkter verkar dessutom vara mest framtagna för lite torrare hudtyper och inte då i kombination med fet hy eller till och med akne som jag har till och från.

Varför kan man inte både få ha ”tonårsproblemen” som fet hud/akne/porer och samtidigt vilja minska rynkor eller pigmentfläckar?

Det kanske bara är jag som inte letat tillräckligt mycket?

Det finns en del produkter som jag blivit nyfiken på och som jag skulle vilja testa. Jag tänkte jag ska samla dem här. Det är även bra för mitt eget minne😉

Är det någon som läser här som testat någon av följande produkter så får ni jätte gärna tala om vad just ni tyckte. Även om det är svårt. För det här med hudvård är ju väldigt individuellt.

Det finns ju hudvård i alla olika prisklasser och min dröm är väl att hitta nånting som faktiskt funkar jätte bra men som kanske också inte kostar massor. Vem vill lägga 2000 kr på en hudkräm liksom…

Exuviance är ett sånt märke som jag är lite nyfiken på. Det här med syror är nånting som jag tror kanske kan funka. Speciellt för mig som då har pigmentfläckar, lite gamla akneärr och alla möjliga fläckar och ojämn hudton. Prisnivå är ungefär 300 kr för rengöring, dagkräm ca 400 kr och nattkräm ca 450 kr. Dessa är kanske inte helt lätt att få tag i men de finns såklart på nätet. Prisklassen är väl ungefär samma som Clinique…
Exempel på produkter: Purifying Cleansing Gel, Moisture Balance Toner, Essential Daily Defense Fluid samt Evening Restorative Complex.

Ett annat märke jag skulle vilja prova är Estée Lauder. Har ingen erfarenhet alls när det gäller deras hudvårdsprodukter, men det låter lite intressant. Jag skulle vilja testa Idealist Pore minimizing skin refinisher och Daywear Advanced multi-protection anti-oxidant lotion SPF15. Och till natten Advanced Night repair. Även Idealist Dual-action refinishing treatment verkar intressant! Och till rengöring Sparkling Clean Mattifying oil-control Lotion. Det finns även lite olika ögonkrämer att välja bland. Det verkar som dessa produkter är något lite dyrare…

Apoteket har ju sin serie Vichy som jag inte vet så mycket om. Men jag älskar deras deo!😀 De har ju en del hudvårdsprodukter också. Dessa är ju lättillgängliga även för mig som bor i en mindre stad. Det finns krämer som innehåller retinol och det är ju kanske bra. Vad vet jag😀

MD Formulations låter ju också intressant. Ska vara bra både mot pigmentfläckar, rynkor och akne. Men det är ju samma som med Exuviance att man kanske helst ska använda detta tillsammans med behandlingar på salong. Det känns som lite överkurs för mig som jobbar som en galning och som har små barn och inte alls mycket tid för mig själv.😉 Nåja liiiite dyrt är det väl kanske också, men säkert bra.

En annan sån där kul produkt som vore skoj att prova är Ole Henriksens Re Start Anti Age Serum. Men det kostar 600-700 kr. Kanske något i dyraste laget för 30 ml mirakelkräm😛

Dermalogica är ett annat märke som jag varit nyfiken på i många år men som jag aldrig provat. Dyrt dock.

Ja det finns mycket att välja på. Jag gillar när man kan köpa ett kit med flera delar från samma märke. Inbillar mig att produkterna kanske kompletterar varandra eller så. Istället för att blanda olika märken. En rengöring, en annan hudkräm osv. Vad tror ni???

Kommentera

