Hårfärg: Schwarzkopf Natural and easy

Jag har färgat mitt hår så länge jag kan minnas. Alltid mörkare än min naturliga hårfärg (som är nån råttfärgad nyans). I början använde jag mig mest av toningar och ofta då åt lite rödbruna hållet. Kastanjefärgad tror jag det kallades för. Sen ville jag ha lite mörkare så ett tag färgade jag mitt hår nästan svart. Nån period lite åt lilasvart. Inte så snyggt kanske, men just då gillade jag väl det.

Sen har jag färgat det i flera år nu med Schwarzkopf Natural and easy. Jag gillar den färgen just för att den färgar i flera olika nyanser. Det blir inte lika ”platt” som andra färger jag provat. Visst blir det ännu bättre att gå till frisören men jag kör med med lite budgetalternativ här😉

Länge körde jag med nyans 570 Äkta kastanj. Det är en lagom brun ton som är lite åt röda hållet då såklart. Men jag upplever att mitt hår blir lite väl mycket åt orange hållet när det växer ut. Det blir lite för mycket rött. Jag vill ha mer brun-brunt. Så nu har jag gått över till att prova nyansen 580 som är mörkbrun sammet.


Det jag är lite rädd för är att det ska bli en för mörk brun så den nästan ser svart ut. Men ofta så här på vintern gillar jag att håret är lite mörkare, för att sen på våren/sommaren vilja ha det lite ljusare igen. Men det är inte alls enkelt att få det ljusare när man har så här mörkt hår och färgat det så mycket. Det skulle nog slita enormt på mitt hår att bleka det och försöka få en ljusare ton.

Kommentera

