Youngblood mineral foundation – prover

Nu har jag fått mina prover på Youngblood Loose natural mineral foundation. Vid en första titt så är det ingen nyans som känns jätte bra för mig. Alla nyanserna är ganska mörka faktiskt.


Här är de nyanser som jag har swatchat.


Så här såg det ut i de små burkarna.


Och på huden. Pearl är ju den som är ljusast men den har en väldigt gul ton om man frågar mig. På min underarm så är det Cool Beige som känns som den närmaste tonen. Däremot är den lite för rosa för att ha i ansiktet (jag har inte riktigt samma ton i ansiktet som jag har på underarmen).


Skulle jag prova dessa i ansiktet (för att testa hur bra de täcker etc. ) så skulle jag troligtvis blanda Pearl och Cool Beige för att få en mer neutral nyans.


Här är en jämförelse mot Lucy Minerals i nyansen Fair. Den flyter in så pass bra i min hud så den knappt syns på bilden.

Nu blandar jag visserligen Lucy Fair med Light för att få en något lite gulare ton i ansiktet men det är ändå en mycket bättre match för mig.

Jag ska prova dem i ansiktet också och återkommer med en utförligare recension då.

*******************************************************************************

UPDATE:

Eftersom ingen nyans passar mig speciellt bra har det varit svårt att göra nån ordentlig bedömning.

Kanske kan jag göra ett nytt försök i sommar/höst när jag fått lite mer färg.

Det finns i alla fall många andra märken som har betydligt ljusare foundations som är bra för oss lite blekare.

Jag tycker också de alla är väldigt rosa eller gula, inte så neutrala i sina toner. Kan hända att de ändå smälter in fint i huden bara man hittar en som är lagom mörk/ljus. De är pigmenterade och jag gillar formulan även om den är lite torr. Med torr menar jag att den känns pudrig på huden. Det finns vissa mineral foundations som är mer krämiga och smälter in i huden på ett fint sätt.

Kommentera

