Lösögonfransar

Tummen upp eller ner?

Jag har faktiskt inte använt lösögonfransar så jätte mycket även om jag äger ett par olika modeller. Jag tycker det är svårt att sätta på dem men det är väl som med allt annat att man måste träna lite mer😉

Den modell jag gillar bäst är antingen individuella fransar som man kan fästa få eller många beroende på vilken effekt man är ute efter. Man kan även mixa olika längder på dem (ex. lite kortare inåt ögat och längre utåt). Eller så gillar jag Ardell Babies. De är lite lagom diskreta och blir en naturlig effekt. Speciellt på mig som har ganska korta och tunna fransar normalt.

Jag är nog mest lite rädd att de ska lossna eller nåt om jag har dem på mig en hel dag😀

Jag tycker Ardell och Depend har bra fransar. Samma med lim så gillar jag Lash tite till individuella fransar. Använder man det svarta limmet får man lite som eyeliner effekt. På mig passar de korta bäst (finns ju även medium och långa). Men det är ju för att jag naturligt inte har speciellt jätte långa fransar. De passar mer till vardags.

Jag kan ha perioder då mina naturliga fransar är allt annat än roliga. Jag kanske har slarvat lite med rengöringen, varit oaktsam så att några fransar lossnat etc. Och då är det perfekt att sätta dit ett par lösögonfransar för att fylla ut lite extra. Jag använder pincett när jag sätter dit mina och det finns massa bra videos på ex. You Tube som visar hur man gör.

Kommentera

