Foundation

Mitt prov på Lily Lolo’s nyans Blondie är nu slut och jag inser hur mycket jag saknar den! Jag brukade ha den under Lucy Minerals och det gav mig perfekt hy (ja så perfekt den kan bli).

Så nu har jag beställt en fullstor burk från Lily Lolo och den blev postad idag. Jippie!

Jag beställde ju fullstora burkar även från Lucy minerals och jag blandar två nyanser (Fair och Light). Detta eftersom Fair är något lite för ljus och rosa för mig och Light i sig är lite för gul och mörk för mig. Nu tog jag den som kontrollerar olja i huden. Lucy Minerals har flera olika varianter på sin foundation. Men jag upplever inte den alls som lika krämig och täckande som originalformulan. Snyft! Visst håller den hyn matt bättre men jag saknar den där krämigheten. Känslan är helt annan.

Den här torrare varianten är säkert helt perfekt på sommaren när man svettas mer, det är varmt och huden är inte alls lika torr och krävande. Men det känns ju lite drastiskt att behöva beställa två burkar till i originalformulan också😀 Jag åkte dessutom på att betala tull på mitt senaste paket. Det är lite trist! Men jag fick ju ett rouge och en ögonskugga på köpet så det gick kanske jämt upp.

Just kombinationen med Lily Lolo’s Blondie och sen ha lite extra Lucy minerals där jag behövde extra täckning. Perfekt!!!

Jag tycker den här andra Lucy minerals (OCC) är lite svårare att ”buffa” på huden. Den är ju torrare och lägger sig liksom ovanpå och blir lite mer kakig. Jag ska såklart experimentera lite mer med olika borstar och tekniker. Men jag var så säker på att jag skulle bli blixtförälskad i Lucy minerals nu när jag har rätt nyans.

Jag återkommer när jag har hittat min ”perfect match”.

Idag har jag t ex först Bare minerals Mineral Veil (som primer), sen ett tunt lager med Bare minerals matte foundation (fair). Denna kombination håller min hud matt och den blir inte alls blank lika snabbt. Ovanpå det har jag blandningen med Lucy Minerals (OCC) i Light och Fair. Sen har jag ytterst lite Bare minerals original foundation i Fairly Light för att ge huden lite extra ”glow” på kindbenen och lite på haka/panna. Och sist lite mer Mineral Veil.

Detta är ju ganska omständigt att hålla på med dels flera olika produkter och sen också blanda olika nyanser. Resultatet blir varierande bra om man säger så😉

Nu sätter jag mitt hopp till Lily Lolo’s Blondie!!

Kommentera

