Prover: Sassy Minerals

Nu har jag beställt prover från ännu ett mineralmärke: Sassy Minerals. Får se vad det kan vara för något.🙂

Det är roligt att prova nya märken även om det är svårt att ibland avgöra från bara ett prov om det är något att ha. Däremot brukar man ju kunna bestämma färgen i alla fall. Jag valde fyra olika nyanser från detta märke. Ett sample kostar $0.75 och frakten blev totalt $3.12. Det tycker jag är helt OK. Tog även test på deras primer och Finishing powder.

Så här står det om deras foundation:

Matte, not flat – that’s our motto. Foundation should leave your skin feeling light and creamy, not greasy or dusty. Our mineral foundations use natural ingredients that actually improve your skin by soothing away any irritation and helping protect you from UV rays. No clogged pores or mysteriously melting makeup here! And you get all this from a powder foundation? Genius!

Ingredients: Mica, Titanium Dioxide, Zinc Oxide, Boron Nitride, Iron Oxides

Någon som läser här som kanske har provat Sassy Minerals? Åsikter?

Jag återkommer med recension och bilder när jag fått mina prover och kunnat testa dem!

Kommentera

