Youngblood prover och nyanser

Nu har jag beställt prover på Youngbloods foundation från Visageonline. Spännande!

De kostar där 19 kr styck för den som är nyfiken.

Så här står det om Youngblood’s Natural Loose mineral foundation:

This lightweight, crushed mineral powder is a ”must have”. It’s incredibly silky, and provides sheer, high performance coverage and a natural radiance-without any glitter or shimmer. It’s like an concealer, foundation and powder all in one. Free of talc and fragrance, it allows skin to breathe, is non-comedogenic, and is quick and easy to use.

The exclusive sifter component makes dispensing easy and precise; with a tap of a finger, you get just the right amount–no mess, no waste. Available in the widest variety of the most natural-looking shades anywhere.

Innehåll: 10 g

Det som talar för denna är just att den är så täckande och utan skimmer/glitter. Det som talar mot är väl isåfall priset och att den är lite svår att få tag på.

De nyanser som jag ska prova är dessa:

Cool Beige
Ivory
Neutral
Barely beige
Pearl
Soft Beige

Man vet som sagt aldrig om det finns en perfekt match eller om man får blanda olika nyanser för att få den rätta.

En fulltstor burk på 10 gram kostar just nu 395 kr på Eleven.

Rent spontant så skulle jag gissa att en mix av Cool beige och Ivory är bra för mig. Men det beror helt på hur bra bilden stämmer med verkligheten. Ofta behöver jag en väldigt ljus nyans men vissa märken har ju faktiskt riktigt riktigt ljusa nyanser (som i princip är vita). Det var så jag upplevde ex. Tikei.

4 svar till “Youngblood prover och nyanser

  1. Linda - Make Up Artist 26 december 2010 kl. 9:40 e m

    Hej!

    Såg inte att du hade en blogg först så jag svarade i min blogg..
    Kopierar samma hit =)

    Svar: Jag har inte använt YB flitigt sedan då jag testade den och använde upp det jag hade i somras. Tråkigt, för jag gillade den men gick över till flytande foundation sedan som har fungerat bäst på just min hud hittills. Kommer nog köpa YB senare när det blir mot sommar och då kommer jag uppdatera igen med vilken färg som jag har.

    Det bästa är att köpa hem såna små prover, de var jättebra och räckte så sjukt länge!!

    Men som svar på din fråga så använde jag Golden Medium hos BM och på YB hade jag nog mest Soft Beige tror jag.

    Hoppas att du hittar någon färg som är din egna. Gillade verkligen YB av alla mineralmärken jag har testat!

  2. M 21 mars 2011 kl. 11:08 f m

    Hej på dig!
    Jo, jag undrar var du beställer YBprodukterna… Du kan möjligtvis redan har skrivit det någonstans, isf ber jag dig hänvisa mig till svaret.

    Tack på förhand!

Kommentera

