Nyfiken på: Youngblood Loose mineral foundation

Jag är så nyfiken på att prova Youngbloods mineralfoundation. Det sägs att den ska vara väldigt täckande och det är det jag är ute efter. Jag behöver det. Min hud är rödflammig och fläckig och jag måste bygga massa lager med ex. Bare minerals för att det ska bli täckande och då blir det inte ens så pass täckande som jag egentligen skulle vilja ha. Lucy minerals är väldigt täckande men också väldigt krämig och jag blir lätt blank efter några timmar. Det jag tänker är att Youngbloods kanske är lika täckande men inte lika ”fet” ? Så den passar min feta hud bättre?

Nu funkar ändå Lucy Minerals ganska bra på mig vintertid då jag är ganska torr i hyn. Den torkar inte alls ut på samma vis som ex. Bare minerals.

Det är ju inte så lätt att få tag i Youngblood och jag skulle ju vilja ha några prover först innan jag köper en stor burk. Nyanser är ju svårt som sagt.

Jag väntar fortfarande på mitt paket från Lucy minerals på fullstora burkar. Men det är ju julhelger så det tar väl lite extra tid. Jag är också sugen att beställa lite mer från Lily Lolo. Jag gillar nyansen ”Blondie”. Den passar mig så himla bra just nu. Sen gillar jag att den inte blir lika skimrande som Bare minerals. Jag har gärna flera olika märken och kombinerar. Det gör mig inget!🙂

Jag har faktiskt heller aldrig provat Everyday minerals och det är ju ett lite billigare märke än t ex Bare minerals och Youngblood. Så det är nog värt att testa tror jag.

Kommentera

