Testat: Lily Lolo mineralfoundation

Nu har jag testat Lily Lolos foundation. Visserligen bara en gång så denna recension kommer främst att gälla för hur den ser ut och känns på huden. Här finns lite utförligare information när jag provat Lily Lolo lite längre period.

Jag kommer komplettera senare med ytterligare information om hållbarhet etc.


Nyansen är faktiskt väldigt bra på mig. Precis som jag trodde. Den täcker bra (även om det inte blir riktigt lika täckande som med Lucy Minerals).

Finishen blir mer matt vilket jag faktiskt gillar. Den känns kanske lite torr på huden jämfört med både ID Bare minerals och Lucy minerals men det gör mig inget. Hellre det än att jag känner mig blank och ”kladdig” i ansiktet.

Jag har använt en mini kabuki som jag köpt från Tikei för att lägga på min foundation i detta test.

Som ni ser på den osminkade bilden så har jag problem både med fläckig hy (både pigmentfläckar och gamla ärr från finnar) och stora porer.

Så här långt är jag mycket nöjd med Lily Lolo. Ett mycket bra prisvärt alternativ till ex. Bare minerals. Och du slipper den där glansiga finishen.


Här har jag testat ett rouge från Lucy minerals (matte apricot) ovanpå min Lily Lolo och det blev fint! Jag gillar när de går mer åt brunt än åt rosa. Det är väl för att jag har en varm hudton och då passar det bättre med de nyanserna.

Här är också en jämförelse med Lily Lolo vs. Lucy minerals:


Här ser man ganska tydligt att Lucy Minerals nyans Fair egentligen är för ljus och lite för kall för min hudton. Blondie passar mig mycket bättre. Nu syns det kanske inte jätte bra på just denna bild men Lucy minerals täcker det röda på mina kinder lite bättre än vad Lily Lolo gör. Däremot blir Lucy minerals mer krämig och blank än vad Lily Lolo blir.

3 svar till “Testat: Lily Lolo mineralfoundation

  1. Caroline 24 januari 2011 kl. 1:19 f m

    tackar för en bra recension!

  2. elina 6 juni 2011 kl. 1:24 e m

    super kul att läsa och jätte bra bilder🙂 har du nåt tips vad man ska välja för färg om man vill ha en som har rätt ljus/medium foundation med gul underton. jag funderar över popcorn eller cookie! Så svårt när det är sommar kanske man borde ta den mörkaste av dom?? , och ett sol puder men är väldigt dålif på att veta vilka som är bra🙂 Lily lolo verkar vara riktigt bra

    • lulillan 6 juni 2011 kl. 2:09 e m

      Popcorn kanske? Men det är ju svårt att veta hur pass ljus el. mörk du är. Warm Honey är ju också ett alternativ för dig som vill ha varmare hudtoner. Cookie är mer neutral. Butterscotch finns ju också om du verkligen vill ha gula undertoner och inte bara varma. Bäst är nog att beställa lite prover från Lilylolo.co.uk för att testa dig fram! Då kan du även testa deras bronzer Bondi Bronze som passar de med medium hudton. Testa gärna även deras finishing puder Flawless silk om du vill ha lite mer ”glow” (men ändå inte glittrig). Var dock försiktig om du har lite fetare hudton som blir lätt blank. Då finns det Flawless Matte istället som håller huden matt längre. Hoppas du hittar nåt som passar!

Kommentera

