Torr hud

Så här på vintern när det är kallt ute får jag extremt torr hud på kroppen. Det enda som funkar för mig är Bodyshops Bodybutter. Det är ljuvligt!

Det jag fastnat för är Shea. Tycker det luktar gott🙂


Har ni några andra tips?

Jag kliar sönder mig om jag inte smörjer in mig ordentligt. Får nästan som torrexem och blir helt flammig på kroppen. Det kliar och kliar. Och ibland på händerna kan jag även spricka och få som sår.

På vår/sommar när det är varmare ute använder jag Whip Body lotion istället. Den är lite lättare. Men på vintern så här så räcker det inte med den.

På händerna får jag lov att använda Hemp Hand protector. Den luktar inte jätte gott. Det tycker jag inte. Men den är suverän på händerna.


Tips på nån handkräm som är kanonbra men som faktiskt också luktar helt OK? DET skulle jag vilja ha!🙂

Kommentera

