Time Balm Concealer

Jag är ständigt på jakt efter den bästa concealern för att dölja mina mörka ringar under ögonen.

Så när jag läste det här så blev jag ju genast väldigt nyfiken!! Tjejen där har precis som jag passerat 30 och börjat få små linjer under ögonen där sminket gärna vill samla sig under dagen. Inte snyggt!

Jag brukar alltid vara tvungen att ha lite puder ovanpå min concealer för att den ska mattas ner och hålla lite bättre. Men då blir det lätt kakigt och mina rynkor syns ännu mer. Trist!

Jag har länge använt Lancome Effacernes Longue Tenue Concealer nu. Den är bra. Väldigt bra! Men inte perfekt.

Så därför klickade jag hem mitt ex av Time Balm på Ebay.Den kostade $16 + frakt $4, så totalt $20 (ca 150 kr).


Den kommer i en liten burk.


Så här ser den ut på min hand.

Tyvärr är nyansen något för mörk för mig just nu. Samtidigt så ska man ju ha lite mörkare nyans för att täcka mörka ringar bra.

Den är inte alls så krämig som jag hade hoppats på. Den är ganska ”hård”. Kanske beror det på att vi har ganska kallt i vårt badrum just nu?

Den täcker bra, det gör den. Jag ska nog prova den nån dag utan att ha puder eller nåt annat ovanpå bara för att se hur den beter sig efter ett par timmar. Om den lägger sig i rynkorna eller om den stannar där den är.

Jag har nyansen Light, men jag hade nog behövt den ljusaste nyansen Lighter than light. Kanske ska prova också att ha denna först och sen ha en ljusare concealer ovanpå för att ljusa upp lite grann.

Här syns skillnaden på mig:


Det ser ju bra ut så här, men om jag skulle ha den en hel dag på mig skulle jag behöva matta ner med puder och då blir det kakigt.

Annars lägger den sig i fina linjer/rynkor. Det gör visserligen nästan alla concealers som jag provat.

Ett svar till “Time Balm Concealer

  1. Ping:Testat: Coverblend Concealer « lulillan

Kommentera

