Lily Lolo mineralfoundation

Jag har fått hem lite prover på Lily Lolos mineralfoundation. Det ska bli spännande att prova den!

De tre nyanser som jag ska prova är de ljusaste (såklart). Jag är väldigt blek. Så här står det om dem på Lily Lolos sida.

Porcelain: A pale foundation shade suitable for very fair skin tones.

Blondie: A light foundation shade with balanced undertones for paler skins.

Barely Buff: A light foundation shade with balanced undertones suitable for light skin tones – a new shade.



Porcelain kan nog bli aningens för ljus för mig. Blondie är den som jag tror mest på. Och jag tror säkert att Barely Buff kan vara en bra match framåt vår/sommar då jag fått mer färg. Sen kan man såklart även blanda dessa nyanser för att hitta den perfekta tonen för huden.

Det jag är mest nyfiken på nu är hur pass täckande den är och hur den känns på huden. Om det blir kakigt, om porer/fina linjer syns tydligt, om det blir en matt eller glittrig finish, om den är hållbar.

Dessa prover kostar £1.25/styck. En fullstor burk kostar £12.

Jag har alltså oftast foundations med en neutral ton, men min hud går mer åt det varma hållet än det kalla. Däremot får de inte vara för gula för det ser bara konstigt ut på mig. Ibland finns det bara tillräckligt ljusa nyanser i kalla toner och då kan det funka även det.

Jag ska även prova två st finishing powders.

Flawless silk: A delicate light diffusing silk finishing powder which helps to reduce the appearance of fine lines and imperfections, a pale peachy pink colour.

Flawless matte: A white matte finishing powder with oil absorbing properties for a flawless finish.

Det låter som att Flawless matte skulle vara bra för mig med fet hud som lätt blir blank. Jag har faktiskt provat detta lite grann men jag vet inte riktigt om jag kan uttala mig ännu. Vill prova det ihop med Lily Lolos foundation för att vara helt säker.



Flawless silk har en lite rosaaktig ton. Undrar just hur det ser ut på huden?


Flawless matte är använd en del som syns i burken. Den är vit, men blir transparent på huden.

Återkommer med recension när jag provat produkterna. Fråga gärna om det är något speciellt ni vill veta.

Kommentera

