Bare minerals

Jag har sedan många år tillbaka gått ifrån det här med flytande foundation till att bara använda mineralfoundation (puder). Jag fastnade för ID bare minerals. Det var den första sorten jag provade och jag gillade den.🙂

Nyansen Fairly Light var en perfekt match för mig, men jag provade några olika innan jag hittade rätt. På vintern kan jag blanda i lite Fair i den så den blir lite ljusare och på sommaren använder jag Medium Beige. Det är lätt att blanda tycker jag och det är jätte bra eftersom man oftast ändrar färg lite under året.

Det jag inte gillar med ID är att det blir den där lite skimriga nästan metalliska ytan. Speciellt om man råkar ta lite för mycket på borsten. Det ser inte naturligt ut. Det är inte heller något jag vill ha till min feta hy.

Nu har jag sedan ett tag även använt deras matta variant och jag gillar den. För mig är det perfekt att först använda den matta. Och sen ta lite av den normala ovanpå. Då får man lite skimmer för att få lite mer lyster till ansiktet än att det ska vara helt matt.

På den matta varianten så använder jag nyansen Fair. Jag upplever att de matta blir lite mörkare på hyn så därför får man ta en nyans ljusare mot vad man kanske normalt skulle ha. Så är det för mig.

Jag brukar alltid ha Mineral Veil både under min foundation och ovanpå. Det gör att det sitter bättre på mig. Detta pga min feta hud.

I början var jag noga med att använda mig av Prime Time (deras primer) innan men jag vet inte om det egentligen gör så stor skillnad?! Nu använder jag Mineral Veil som primer istället och det funkar bra för mig.

Jag använder nästan alltid samma rouge. Och jag har fastnat för ID Bare minerals ”Healthy Radiance”. Det ger den perfekta tonen för min hud. Så här på vintern när hyn är blek behövs inte mycket, sen på sommaren när man fått lite mer färg kan man ta lite mer och det blir lite som bronzer. Den passar faktiskt allra finast just när man har fått lite solbränna.

Jag gillar inte rouge som är för glittrigt så detta är perfekt för mig.


så här ser det ut. Jag har köpt en mega-burk på Ebay. Kommer nog räcka hur länge som helst!

Detta är alltså vad jag använt… i en hel evighet! Men nu tänkte jag att jag skulle våga mig på att prova lite nya märken och varianter!

Kommentera

