Recension: Mehron Celebré Pro HD Make up

Nu har jag provat min Mehron :-)

Celebré PRO-HD Makeup Foundation is an oil-free and fragrance-free cream makeup that delivers satin-smooth, buildable coverage that is non-greasy and great for all skin types. Our experienced chemists formulated Celebré PRO-HD to be buildable to suit the amount of coverage needed.  It contains powerful antioxidants such as vitamin E, pomegranate and aloe vera that help soothe the skin.

Dessa kommer i små burkar och även om den är väldigt krämig så känns den faktiskt inte alls så kladdig eller oljig på huden. Den känns riktigt skön på huden. Det är ändå ganska länge sen jag regelbundet använde mig av flytande foundation eller kräm foundation. Jag har ju använt mineralfoundations under många år nu.

Jag beställde tre olika nyanser eftersom jag var osäker på vilken som skulle passa mig bäst. Jag är väldigt blek och oftast brukar jag få välja den ljusaste färgen. Här kan man dock säga att LT1 som är den ljusaste nyansen är väldigt vit. Alltså riktigt riktigt vit.


Här ser ni de tre nyanserna. När jag först provade denna lite snabbt på ena kinden så tyckte jag även att LT3 var väldigt ljus/vit på huden. Däremot provade jag den idag och hade den på mig hela dagen och den funkade faktiskt riktigt bra färgmässigt. Jag skulle säga att LT1 är en kall väldigt vit ton som går lite åt det rosa hållet. LT2 är en väldigt ljus ton också men går mer åt det varma lite gula hållet. Jag tycker LT3 är en ganska neutral ton men som ändå är mer varm än kall och som är något lite mörkare än de andra två men fortfarande väldigt ljus.

Jag använde mineralpuder/foundation ovanpå och det blev väldigt hållbart och såg naturligt ut. Det kändes inte alls konstigt på huden eller gav en sån fet/kladdig känsla som man kan få av en del flytande foundations. Speciellt när man har lite fet hud som jag har. Den ger snabbt bra täckning och jag gillar denna riktigt mycket faktiskt.

Det svåra är nog att hitta sin nyans. En så täckande foundation kräver ju ändå att man hittar en bra nyans. En mineralfoundation är ju mer förlåtande och det är inte riktigt lika viktigt att den är 100% perfekt. Man vill ju inte ha en för ljus nyans så man ser ut som ett lik i ansiktet. Men man vill ju inte heller ha en för mörk ton så att man får en skarp linje vid käken/halsen. Finns det nåt fulare??? :-D

Jag valde att applicera denna med min Flat top Kabuki från Everyday minerals, men det går säkert lika bra med fingrarna eller en svamp.

En burk kostar $9.95 och produkten är väldigt dryg så jag tror faktiskt den räcker längre än man kan tro. Jag kan faktiskt tänka mig att använda denna mer som concealer på utvalda delar i mitt ansikte där jag behöver extra täckning. Istället för att använda den i hela ansiktet. Den täcker mina pigmentfläckar riktigt bra och lägger man sen mineralfoundation ovanpå får man ännu mer täckning.

Idag toppade jag med LA Minerals Hollywood som ger lite mer ”glow” och det blev riktigt fint faktiskt. Jag har glömt hur bra lite mer skimrande foundations faktiskt döljer fina linjer/porer/ojämnheter i huden. Det är ju en smaksak förstås hur man vill ha det. Det går ju lika bra att välja ett mer matt puder och få en riktigt matt yta.

Om jag skulle vilja ha en mörkare nyans till sommaren skulle jag nog prova ME1.

Här i mitt tidigare inlägg finns en bild med deras olika nyanser.

3 svar till “Recension: Mehron Celebré Pro HD Make up

  1. Ping:Mehron Celebre Pro HD Make-up « lulillan

  2. emelina 11 december 2012 kl. 12:25 f m

    Hejsan!
    Jag är sugen på att prova denna foundation efter din recension. Var köpte du dina Mehron Celebre HD Pro Foundations ifrån för sida?

    • lulillan 16 december 2012 kl. 12:42 e m

      Jag köpte mina från Ebay. Det finns ett par säljare där som säljer just denna foundation. Graftobian är ett annat märke som säljer liknande foundation. De har även en palett med flera olika foundationnyanser. Den är jag sugen på att testa :-) Även dessa finns på Ebay…

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

